מבזקיםפוליטי / מדיני

אושרו מסקנות הוועדה הציבורית, תושבי אופקים יקבלו "מענק גבורה"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לאימוץ מסקנות הוועדה הציבורית בראשות פרופ׳ אביעד הכהן, למתן מענה לנפגעי השביעי באוקטובר שלא קיבלו מענה מלא עד עתה. בין יתר מסקנות הוועדה, הומלץ לתת מענק נרחב לתושבי אופקים על עמידתם וגבורתם ביום השביעי באוקטובר.

הוועדה המליצה על מענק בסך 7,180 ש״ח למבוגר ו-1,436 ש״ח לילד. המענק יינתן לתושבי העיר אופקים ולמי שהיה נוכח בעיר ביום השביעי באוקטובר. כזכור, לפני כחודשיים, עם הגשת מסקנות הוועדה ביקר שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ יחד עם ח״כ אלמוג כהן בעיר, ויחד עם ח״כ משה סלומון, נשאו הצהרה לתושבים במהלכה התחייב שר האוצר לקידום מסקנות הוועדה ואישורם בממשלה.

השר סמוטריץ׳: "הממשלה אישרה היום את מסקנות הוועדה הציבורית שהקמתי, שהמליצה בין היתר על מתן מענקים לתושבי אופקים. המענקים מבטאים את הכרת מדינת ישראל בגבורתם של תושבי העיר, בעמידתם האיתנה ביום הקשה והנורא שחווינו בשמחת תורה. העיר אופקים ספגה אבדות אדירות עם נפילתם של 47 גיבורים מתושבי העיר, שלחמו באויב הנאצי של חמאס דעאש והצילו בגופם את העיר כולה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר הוסיף: "אני מודה לוועדה על עבודתה, אני מודה לחבר הכנסת אלמוג כהן על כך שלא הרפה מהנושא ודחף אותו בכל הכח. חוסנה הלאומי של העיר מקרין לכל מדינת ישראל ויחד נמשיך בע״ה עד הניצחון."

חבר הכנסת אלמוג כהן: אני שמח לבשר כי לפני מספר דקות אושרה בממשלה הצעת המחליטים בנושא הפיצוי לתושבי אופקים. ״מענק הגבורה״ הוא החלטה היסטורית, פרי עבודה קשה ומאמצים רבים למען תושבי העיר. אופקים היא עיר של גיבורים."

כהן ציין: "בבוקר השחור ההוא יצאנו כולנו כאגרוף אחד ללא היסוס בכדי להציל חיים. ימין ושמאל, מזרחים ואשכנזים, דתיים וחילונים, בני העיר והקיבוצים, אשר לחמו בקרבות עקובים מדם עד לחיסולם של מרצחי הנוח׳בה הנאצים, תוך גילוי אומץ ומעשי גבורה יוצאי דופן. המחיר ששילמנו כבד מנשוא; איבדנו אחים ואחיות רבים ואין במענק זה בכדי לרפא את הכאב, אך היום מקבלים תושבי העיר חיבוק והוקרה על גילויי גבורה יוצאי דופן אלו."

עוד הוסיף כהן: "ברצוני להודות לחברי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שהגיע לעיר מספר רב של פעמים הקשיב וחיבק את התושבים בחיבוק חם ואוהב, ועל הנחישות והמקצועיות שהפגין. וכמובן לחברי, שר העבודה יואב בן-צור, אשר הבין בצורה מעוררת השראה את הצורך האנושי בהענקת ההוקרה לבני העיר ורתם את הביטוח הלאומי לנושא."

שר האוצר - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button