חדשות הארץמבזקים

נאספו הפתקים בכותל המערבי לקראת ראש השנה

לקראת השנה החדשה נערך הבוקר (ראשון) פינוי פתקי התפילה שהוטמנו בין נדבכי הכותל המערבי בחצי השנה האחרונה. הפינוי נעשה על פי ההנחיות ההלכתיות ובאמצעות שימוש בכפפות ובכלי עץ חד פעמיים, כשהמטרה היא לפנות מקום לפתקים חדשים של המתפללים והמבקרים שצפויים להגיע לכותל המערבי בחודשים הקרובים.

הפתקים נאספו בשקי גניזה מיוחדים, וייקברו יחד עם ספרי קודש בלויים המועברים לגניזה ייעודית. רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, ליווה את הפינוי באופן אישי ונשא תפילה לחזרתם של החטופים והנעדרים לביתם, לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לרפואת הפצועים ולשלום וביטחון עם ישראל ועבור רבבות המבקרים והמתפללים שהטמינו את תפילותיהם.

רב הכותל: "הפתקים השנה רוויי דמעות של משפחות שכולות, משפחות חטופים, חיילים פצועים, אזרחים מפונים, משפחות חיילים ועוד. 'תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה' – תן שלום בארץ ואחדות בינינו זו הבקשה של כולנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהטמנת פתקי התפילה שנשלחו על ידי אזרחי מדינת ישראל, ביניהם גם פתקים שנשלחו מבתי החולים בהם מאושפזים פצועי צה"ל, ובהם הביעו את משאלות ליבם ובקשותיהם האישיות להצלחת חיילי צה"ל, לשובם של החטופים ולרפואתם של הפצועים.

קבוצות וארגונים ממדינות רבות משגרות פתקים לכותל המערבי, מדי חודש נשלחים בממוצע כ-3,000 פתקים דרך אתר האינטרנט של הקרן למורשת הכותל המערבי. זאת בנוסף למאות אלפי הפתקים המוטמנים באופן אישי על ידי המתפללים והמבקרים. בשנה האחרונה נשלחו דרך אתר האינטרנט בלבד אלפי פתקים ממדינות שונות בעולם ובהן: ארה"ב, ברזיל, קולומוביה, קנדה, רוסיה, דרום אפריקה, ארגנטינה, אנגליה, גרמניה, אוקריאנה, סלובקיה, הודו, מקסיקו, ונצואלה, אקואדור, ספרד ועוד.

איסוף פתקים - הכותל המערבי - ירושלים - גניזה
הכותל המערבי
איסוף פתקים - הכותל המערבי - ירושלים - גניזה
הכותל המערבי
איסוף פתקים - הכותל המערבי - ירושלים - גניזה
הכותל המערבי
איסוף פתקים - הכותל המערבי - ירושלים - גניזה
הכותל המערבי
איסוף פתקים בכותל המערבי

Back to top button