מבזקיםפוליטי / מדיני

ח״כ ניר: עצמאיים במילואים נדרשים להחזיר תגמולים עקב חישוב לא הוגן

ח״כ שרון ניר, (ישראל ביתנו), חברה בוועדת החוץ והביטחון, יזמה בקשה לדיון שליש בוועדה, בשל פגיעה כלכלית לא מידתית בחיילי מילואים. לבקשה לדיון הצטרפו ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ עידן רול, ח"כ מאיר כהן, ח"כ מרב מיכאלי וח"כ גדעון סער.

במכתב מאת ניר נאמר: ״לאחרונה חיילי מילואים עצמאיים נדרשו להחזיר סכומי עתק ששולמו להם כפיצוי על אובדן הכנסה, זאת משום שחישוב ההכנסות שנערך עבורם, נעשה ביחס להכנסות שלהם במהלך תקופת שירותם במילואים, ולא על פי ההכנסות הפוטנציאליות שהיו להם לפני שזומנו לצו 8."

"לא ייתכן שחיילי מילואים עצמאים, שעוזבים את העסק שלהם ומתייצבים להגן על המדינה, יידרשו כעת להחזיר כספים שקיבלו כפיצוי על אובדן הכנסתם בעקבות שירות המילואים. חיילי המילואים לא אמורים להיפגע כלכלית בשל שירותם. ראוי לחשב את התגמול שהם מקבלים על בסיס הכנסתם טרם יציאתם למילואים, ולא על בסיס ההכנסות במהלך תקופת שירותם, שכן זה ברור ומובן מאליו שבזמן שירותם ההכנסה בפועל יורדת באופן משמעותי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרון ניר הוסיפה: "המצב בו חיילי מילואים עצמאים, שמקריבים את פרנסתם ואת יציבותם הכלכלית, נדרשים להחזיר את התגמולים שקיבלו בשל ירידה מוסברת בהכנסות – הוא בלתי מתקבל על הדעת.״

צוות הקרב של חטיבת המילואים 5
צילום: דובר צה"ל

Back to top button