מבזקיםפוליטי / מדיני

תלונה במשטרה הוגשה נגד חה"כ לשעבר דהאמשה בגין הצדקת טבח ה-7.10

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", הגיש היום (ראשון) תלונה במשטרת ישראל בדרישה להעמיד את חבר הכנסת לשעבר ממפלגת רע"מ, עבד אל מאלכ דהאמשה לדין בגין הסתה לרצח ותמיכה בטרור במסגרת ראיון לתכנית "פוליטי" בשבוע האחרון. במהלך הריאיון עורר דהאמשה סערה ציבורית כאשר הצדיק את הטבח שהתרחש ב-7 באוקטובר, בו נרצחו למעלה מ-1,400 ישראלים ונחטפו יותר מ-200 איש. דהאמשה אף הכחיש חלק מהאירועים הקשים, כולל מקרי אונס ורצח של ילדים, וטען כי מדובר בפעולה לגיטימית של "עם נכבש". דבריו של דהאמשה עוררו ביקורת חריפה, ובעקבות כך, הגיש גליק תלונה נגדו וציין כי: "אין שום חוק בעולם שמתיר לרצוח, לאנוס ולחטוף אזרחים", וכי דברי דהאמשה מהווים הצדקה לפעולות הטרור הקשות שבוצעו בישראל.

במהלך הריאיון, כשנשאל אם הוא נותן לגיטימציה למה שקרה, השיב דהאמשה: "אין צורך לתת לגיטימציה, זה דבר חוקי לפי החוק הבינלאומי. כל כובש עומד בפני זה". עוד הוסיף וטען כי אין ראיות שאנשי חמאס ביצעו את מעשי הרצח והאונס, אלא שהיו אלה אזרחים מהשטחים שנכנסו לישראל.

בנוסף, בעקבות פנייתו של גליק, נמסר מתאגיד השידור הציבורי כי דהאמשה לא יוזמן יותר להופיע בשידוריו. גליק אף פנה ליושב ראש הכנסת וביקש לשלול באופן חריג את היתר הכניסה של דהאמשה למשכן הכנסת. גליק ציין כי המציאות בה מצד אחד בה משפחות שכולות ומשפחות חטופים המסתובבות בכנסת יפגשו מולם פנים אל פנים איש שהכחיש את הרצח והחטיפה של יקיריהם לא נתפסת ולכן יש לשלול את היתר הכניסה של חבר הכנסת לשעבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מחאות ביום הזיכרון בחיפה
צילום: ארגון בצלמו
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button