מבזקים

בפעם הראשונה מתחילת הלחימה: שדולת ארץ ישראל בסיור מיוחד בצפון

על רקע המלחמה הבלתי פוסקת בגבול הצפון חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת הגיעו היום (ראשון) לסיור בצפון "מחזקים את ראשי רשויות קו העימות, בדרישתם הצודקת להכרעה צבאית בחזית לבנון. אחרי כמעט שנה של הפגזות בלתי פוסקות, כחברי קואליציה אנו קוראים לממשלת ישראל לשנות את הפרדיגמה מהכלה להכרעה".

בהמשך למטחים הכבדים ששוגרו בסוף השבוע האחרון ליישובי הצפון, על רקע לחימה בלתי פוסקת, הגיעו הבוקר (ראשון) לגבול הצפון חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת בהובלת ראשי השדולה חבר הכנסת יולי אדלשטיין, חברת הכנסת לימור סון הר מלך וחבר הכנסת שמחה רוטמן. עוד השתתפו חברי הכנסת אריאל קלנר, משה סעדה, יצחק קרויזר אליהו רביבו ומשה סולומון. משתתפי הסיור הגיעו לצפון מספר פעמים בתקופת המלחמה, אך זהו הסיור הראשון לצפון שמתבצע כשדולה וזאת במטרה לחזק ולתמוך, וכן ללמוד מקרוב על המציאות הקשה והצרכים בטווח המידי והארוך של יישובי הצפון על מנת לקדם פעולות מעשיות בכנסת.

הסיור נפתח במועצה האזורית מרום הגליל שכלל מפגש עם ראש הרשות עמית סופר וראש מועצת מעלה גלבוע יוסף גואטה. בהמשך הסיור, נפגשו חברי השדולה עם חקלאים ובעלי עסקים מהקיבוצים ומהמושבים במושב דלתון. היום נחתם במפגש משותף עם אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה ודוד אזולאי ראש מועצת מטולה, שנפגש לראשונה עם חברי כנסת, ובסיור בנקודות שונות בעיר שנפגעו מטילי חיזבאללה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שדולת ארץ ישראל היא השדולה הגדולה ביותר בכנסת, המייצגת כ- 80 חברי כנסת, מסיעות האופוזיציה והקואליציה כאחד. בחודש שעבר הובילה השדולה הצבעה בכנסת נגד הקמת מדינה פלסטינית, שעברה בקונצנזוס כמעט מלא וכן דיון על המאבק בתופעת הסנקציות ממדינות זרות.

יושב ראש שדולת ארץ ישראל חבר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "אני מודע היטב לדרישות של ראשי הרשויות בצפון ושל התושבים. רק הסדר מספק, כזה שלא מבוסס על הבטחות שווא יחזיר את התושבים לבתיהם. אנחנו נעקוב אחר החלטות הקבינט בנושא."

חברת הכנסת לימור סון הר מלך שמכהנת גם היא כיושבת ראש שדולת ארץ ישראל: "אזרחי ישראל ראויים וזכאים לא רק לתחושת ביטחון אלא לביטחון אמיתי. אני באופן אישי לא מאמינה שאפשר להגיע לזה תחת הסדר אלא רק כשיהיה מאוד ברור לאויב שלנו שאנחנו לא מפספסים הזדמנות להכריע אותו ולהבהיר שאנחנו לא מפחדים. את זה נדרוש."

חבר הכנסת שמחה רוטמן, שגם הוא מכהן כיושב ראש השדולה אמר: ״בימים אלו, תושבי הצפון נמצאים בתקופה מאתגרת נוכח מלחמת הקיום שנכפתה עלינו בידי האויב. מחובתנו כנבחרי ציבור להכיר את האתגרים העומדים לפתחינו ולעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר עטרה ליושנה ולשנות את הקיים. במהלך הסיור, פגשנו את ראשי הרשויות ותושבי הצפון ומכולם שמענו מסר ברור ואחיד: חייבים להשיב את השקט לצפון והדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות מלחמה חסרת פשרות בחיזבאללה ובטרור. אני מחזק את ידיהם של האוחזים בכל פיסת קרקע בארצנו, אלו הם שומרי הסף האמיתיים של מדינת ישראל״

בסיום הסיור אמרו ראשי השדולה: "אנו מחזקים את ראשי רשויות קו העימות, בדרישתם הצודקת להכרעה צבאית בחזית לבנון. אחרי כמעט שנה של הפגזות בלתי פוסקות, כחברי קואליציה אנו קוראים לממשלת ישראל לשנות את הפרדיגמה מהכלה להכרעה."

שדולת א"י - ביקור בצפון - חברי כנסת
צילום: שדולת ארץ ישראל
שדולת א"י - ביקור בצפון - חברי כנסת
צילום: שדולת ארץ ישראל
שדולת א"י - ביקור בצפון - חברי כנסת
צילום: שדולת ארץ ישראל
שדולת א"י - ביקור בצפון - חברי כנסת
צילום: שדולת ארץ ישראל

Back to top button