מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר סבסוד בשווי עשרות אלפי שקלים לאימהות שבן זוגן נמצא בשבי חמאס

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה היום (ראשון) דיון מעקב מיוחד בסוגיית הסיוע לאימהות לילדים קטנים שבני זוגן נמצאים בשבי החמאס. יושבת ראש הוועדה חברת פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) פתחה את הדיון ואמרה: "אנו עוסקים בנושא כאוב ובמציאות בלתי מתקבלת על הדעת. הקולות של הנשים שהגיעו לכאן בדיון הקודם הדהדו בכל בית בישראל – הנשים שהיו פה יצאו משבי החמאס, או כאלה שבני זוגן עדיין בשבי. נשים שחיות בקושי רב מאז ה-7 באוקטובר ובתוך זה כולנו בתפילה שכל החטופים והחטופות יחזרו במהרה. עד שזה יקרה צריך שהמדינה תיתן את כל הסיוע הנדרש למי ששרדו את התופת ולמשפחות שמלוות אותן. מרגע שסיימנו את הדיון בפעם הקודמת המנהלת, ביטוח לאומי ומשרד הרווחה שינסו מותניים כדי לתקן את הליקויים והפערים שהוצפו פה בדיון".

חדווה הלביץ נציגת הביטוח הלאומי בדיון התייחסה לאחת מסוגיות הליבה שעלו בדיון הקודם, הסיוע לסבים וסבתות במעגל המשפחתי של החטופים שמקדישים את זמנם למשפחות ובישרה: "אם יש ירידה בשכר אצל הסבים והסבתות אנחנו יכולים לתת להם סיוע במתווה דומה לחל"ת".

בעקבות הדיון הקודם אישרה המנהלת את ההשוואה בין ילדים של חטופים המטופלים על ידי משרד הביטחון (חיילים וכיתות כוננות) לבין חטופים המטופלים על ידי הביטוח הלאומי (אזרחים) לפיו יינתן מענק חודשי למשפחות להם ילדים קטנים – שלושה חודשים עד גיל 3: 3000 ש"ח וגילאי 3-6 : 1500 ש"ח. במנהלת הדגישו כי בכל מצב ההכנסה החודשית הבסיסית למשק הבית לא תפחת מ-38,000 ש"ח נטו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד בת חן חדד מהסיוע המשפטי במשפט המשפטים דיווחה: "דאגנו לייצוג משפטי לנשים שהיו בדיון הקודם ווידאנו כי שאר הנשים קיבלו ליווי משפטי". אושרה גדרון ראש תחום ממשל במשרד ראש הממשלה בישרה: "דאגנו לסבסוד מעונות הסמל עם תשלום רטרואקטיבי לשנה הקודמת. כשהשר יחתום על מבחני התמיכה החדשים נוכל להכניס גם סבסוד לשנה הזאת. זה סבסוד של בערך 2800 שקל. כל משפחה מקבלת באופן פרטני.

יעל גורן חזקיה ראש אגף חקיקה וקשרי חוץ במשרד ראש הממשלה הוסיפה כי הוחלט על מענק מקרן מגבית לוס אנג'לס בסך 3,600 ש"ח למשפחה למשך 6 חודשים לצד המענק מקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית ומענק מצוקה- חד פעמי, בגובה של 16,800 ש"ח. יו"ר הוועדה ברכה את נציגי הממשלה והודתה להם על העבודה המהירה ושורת הבשורות. "אנחנו נלווה אתכן המשפחות עד לחזרת כל החטופים הביתה ונסייע לכם לקבל את כל התנאים שיאפשרו לכם לקיים שגרת חיים למרות כל הקשיים".

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי - חה"כ פנינה תמנו שטה
צילום: הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי

Back to top button