מבזקיםצבא וביטחון

משרד הביטחון: הושלם ציודן מחדש של 97 כיתות כוננות ביישובי הצפון

משרד הביטחון וצה"ל הודיעו היום (שני) כי הושלם ציודן מחדש של 97 כיתות כוננות ביישובי גבול הצפון. השלב הראשון ביישום תכנית 'משיב הרוח' של צה"ל ומשרד הביטחון, כולל 97 כיתות כוננות, פלגות ופלוגות, שחומשו וצוידו מחדש בישובים במועצות האזוריות גליל עליון, מעלה יוסף, מבואות חרמון, מרום הגליל ומטה אשר.

בנוסף, הערים נהריה, קריית שמונה ומעלות תרשיחא, צוידו בהתאם, לצד המועצות המקומיות מטולה, שלומי, חורפיש, פסוטה, כפר ורדים ועוד. כל ישוב קיבל ערכה מלאה הכוללת ציוד לחימה וחילוץ, ציוד רפואי, מדים, אמצעי מיגון ועוד. בימים אלו, החל מימוש שלב ב' בתכנית, בו יושלם הציוד הדרוש לישובים ברמת הגולן. בסך הכל יצוידו מחדש כ-120 כיתות כוננות בצפון.

כחלק מתכנית ההצטיידות, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, חתם על הזמנה לרכש נרחב של למעלה מ-9000 נשקים מסוג ׳ערד׳, נשק סער מתקדם פרי פיתוח וייצור ישראלי. נשקים אלו ישמשו את כיתות הכוננות ביישובים בקווי העימות. את הרכש יבצע מנהלת הרכש מחברת IWI, יצרנית נשקי הערד והוא יתווסף לכ-5,000 נשקי ערד שרכש משרד הביטחון בתחילת המלחמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם סיום הייצור והאספקה, צפוי נשק כיתות הכוננות להיות אחיד, כאשר כל אנשי הכוננות ביישובי הארץ יחזיקו בנשקי הערד הישראלים.

אלוף (מיל') אייל זמיר: ״מתחילת המלחמה וכחלק מהפקת הלקחים, משרד הביטחון פועל לחזק את כיתות הכוננות שלחמו בגבורה ב-7 באוקטובר. אחרי שציידנו מחדש את ישובי עוטף עזה, כעת אנו משלימים את ציודן מחדש של כ-100 כיתות כוננות בצפון באמצעי לחימה, שיכללו גם את ה'ערד', הנשק המתקדם מפיתוח ישראלי."

האלוף זמיר הוסיף: "התכנית היא חלק ממדיניות חיזוק ההגנה בגבולות ובאזורי חיכוך והגברת עצמאות הייצור ובכלל כך הצטיידות בנשק ישראלי איכותי. משרד הביטחון וצה״ל ימשיכו לחזק לצייד ולאמן את כיתות הכוננות".

ציוד לחימה לכיתות הכוננות
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
ציוד לכיתות הכוננות - רובי ערד
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
ציוד לחימה לכיתות הכוננות
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

Back to top button