מבזקיםמשפטי/פלילי

מתוך כתב האישום: החשודים בהכאת פלסטינים ברחו ממחסום צה"ל

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד יוסף בר טל (18) תושב בת ים ושני קטינים נוספים, האחד תושב אלון מורה והשני תושב חברון, בגין מעורבותם באירוע תקיפת רכבים פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון בחודש שעבר, מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. העבירות המפורטות בכתב האישום מיוחסות לנאשמים בנסיבות של מעשה טרור.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תומר שטיינברג מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשמים החליטו לתקוף כלי רכב של ערבים פלסטינים בליל 9.8.2024, מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. לשם כך החליפו את לוחית הרישוי ברכבם, והצטיידו באלה, מוט ברזל ואבנים. הנאשמים תקפו שלושה כלי רכב פלסטיניים אקראיים אשר נקרו בדרכם, כאשר נסעו בכבישים בסמוך לכפרים בורין ועוורטא שבאזור יהודה ושומרון.

כתוצאה ממעשיהם, נגרמו חבלות לכלי הרכב אשר חלונותיהם ושמשותיהם נופצו. בנוסף הוכה אחד מן הנהגים הפלסטינים באמצעות אלה אשר כוונה לראשו ופגעה בכתפו הימנית. נהג הרכב אף סבל מחבלה בעינו הימנית לאחר שרסיס זכוכית מהחלון המנופץ ברכב נכנס לעינו. לאחר ביצוע מעשיהם, ולאחר שהנוסעים בכלי הרכב הפלסטינים הצליחו לברוח מזירות התקיפה, שבו הנאשמים לרכב והחלו בנסיעה לכיוון ביתם ביישוב איתמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדרך לביתם נתפסו על ידי כוח צה"ל אשר ביצע חיפוש ברכבם וביקש מהם להמתין במקום. הנאשמים התעלמו מדרישת החיילים וברחו מהמקום תוך נהיגה מהירה ופרועה, ובאופן אשר גרם למפקד הכוח הצבאי לקפוץ אחורה ממקומו בכדי לא להיפגע מהרכב. הנאשמים המשיכו במנוסתם עד אשר הגיעו לשטח פתוח ליד היישוב איתמר, שם יצאו מהרכב ועזבו את המקום ברגל.

בהמשך לאמור מיוחסות לנאשמים עבירות של קשירת קשר לביצוע עבירה מסוג פשע שהיא מעשה טרור, שינוי זהות של רכב או של חלק של רכב בצוותא חדא, חבלה במזיד לרכב בצוותא חדא בנסיבות של מעשה טרור, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה בצוותא חדא בנסיבות של מעשה טרור, פציעה בנסיבות מחמירות בנסיבות של מעשה טרור, הפרעה לעובד ציבור בצוותא חדא, נהיגה ללא רישיון רכב, חובת פוליסה, נהיגת רכב בקלות ראש או ברשלנות.

במקביל לכתב האישום הוגשה נגד הנאשמים גם בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם, בה ציינה הפרקליטות "שאט נפש וסלידה מוחלטת מהמעשים החמורים, הפסולים והמכוערים המיוחסים למשיבים בכתב האישום, אשר מצביעים על מסוכנותם – הן כלפי אדם, הן כלפי הציבור והן כלפי המדינה. מסוכנותם של הנאשמים אף מתעצמת נוכח הרקע הלאומני ואידיאולוגי אשר עמד ביסוד המעשים, ונוכח העובדה שהם בוצעו בתקופת מתיחות ביטחונית מיוחדת".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button