מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ': נסיים את השנה עם גירעון שהוא נמוך מהיעד

שר האוצר מציג כעת (שני) בוועדת הכספים את התקציב הנוסף לשנת 2024: ״כשהעברנו את התקציב המתוקן, הנחנו תרחיש בסיסי שמרני לפיה המלחמה תסתיים עד סוף יולי, ולכן תקצבנו עד לתאריך -7.7 מתוך ההנחה הזאת. אני מניח שאם היינו באים לכאן בזמנו ומבקשים להגדיל את הגירעון אף אחד לא היה מתנגד, אבל בחרתי שלא לנהוג כך", אמר השר.

לטענת סמוטריץ': "אנחנו לא מגדילים את הגירעון. הגדרנו יעד של 6.6% גרעון ואנחנו עדיין בתוך יעד הגרעון. הגרעון עלה ועוד יעלה חודש אחד ואז יתכנס שוב ליעד שהגדרנו. אין דבר כזה שהממשלה מאבדת שליטה על ההוצאות האזרחיות שלה. סך כל המזומן שהמדינה יכולה להוציא בשנת תקציב אחת, זה מה שאושר לה פלוס עודפים שנותרו לה מהשנה הקודמת."

השר ציין: "מה יכול להשפיע על הגירעון? כשיש ירידה בהכנסות שהגדרנו. עד לרגע זה יש הכנסות ב- 19 מיליארד שקלים יותר ממה שחזינו. מה שמגביל אותי זה לא יעד הגירעון, אלא כלל ההוצאה. נסיים את השנה עם גירעון שהוא נמוך מהיעד, אלא אם תפתח מלחמה בצפון ואז נבוא לכאן שוב. אפשר להתווכח על פוליטיקה והמלחמה, אבל אי אפשר להתווכח על הצורך לממן את הפינויים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנגד, חברת ועדת הכספים, ח״כ אורית פרקש הכהן, אמרה: ״גם הפעם אתה לא מקשיב לגורמים המקצועיים ואנחנו בפעם שנייה פותחים את תקציב 2024. אגף התקציבים כתב לך: פתיחת תקציב יכולה לשדר חוסר אחריות פיסקלית. יש גם ממה לקצץ. כאן בוועדה הציגו בפנינו שיש 1.5 מיליארד ש״ח בכספים קואליציוניים שלא הספיקו לבזבז במשרד של סטרוק, במשרד ירושלים, במשרד המורשת."

פרקש ציינה: "כשאתה מגיע להעמיק את ההוצאות – אתה צריך להסתכל גם על הגירעון של השנה הבאה. כשאתה צריך להעמיק את הבור ב-3.35 מיליארד ש״ח, למה לא לפחות חצי מזה לקחת מכספים קואליציוניים? סטרוק לא הספיקה לבזבז 300 מיליון ש״ח.״

בצלאל סמוטריץ׳
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳

Back to top button