חדשות הארץמבזקים

האגודה למען הלהט"ב דורשת התנצלות פומבית מהמפכ"ל דני לוי

האגודה למען הלהט"ב שיגרה פניה למפכ"ל המשטרה הנכנס דני לוי, בעקבות התבטאויותיו הלהט"בופוביות שנחשפו אמש (שני) במהדורת ערוץ 12, לפיהן המפכ"ל צוטט באמירת "לא מסוגל לראות שני גברים ברחוב שנותנים ידיים" ו"הומואים – זה מגעיל אותי".

בפניה נכתב:" הקהילה הגאה בישראל סובלת מזה שנים רבות משיח שנאה ואלימות. לפי דו"ח הלהט"בופוביה האחרון, חלה עלייה משמעותית במקרי האלימות כלפי חברי הקהילה הגאה. בשנה האחרונה, נזרקו אבנים לבתיהם של אנשים מהקהילה הגאה, רבים מחברי הקהילה חוו אלימות פיזית ומילולית ברחובות, ולמרבה הצער, תיקים רבים הנפתחים בגין אלימות כלפי חברי הקהילה נסגרים ללא טיפול ראוי."

"כמו כן, מדי חודש מחולקות ברחבי הארץ מאות חוברות הסתה נגד הקהילה, המלבות את האש ומגבירות את הסכנה לחיי חבריה. התבטאותך זו מזכירה לנו ימים חשוכים בהם המשטרה השתמשה בכפפות גומי מול אנשים להט"בים, וממשיכה קו מסוכן ומדאיג בו אנשי ציבור מרשים לעצמם בימים אלה להתבטא בצורה מפלה כנגד חלקים נרחבים באוכלוסייה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנו מזועזעים מכך שבשנת 2024, אנו עדיין נאלצים להתמודד עם גילויי שנאה כאלה מצד בכירים במערכת אכיפת החוק. חלק משמעותי בביטחון האזרחים הוא הידיעה שלמפירי חוק יש השלכות למעשיהם, הידיעה כי אם יפגעו באזרח אחר המשטרה תהיה שם כדי לאכוף ולהוביל לדין."

האגודה מסכמת: "המסר שמתקבל בציבור מאמירות המפכ״ל, הוא שאם יפגעו בחברי הקהילה שלנו, לא יהיו לכך השלכות. לאור זאת, אנו דורשים ודורשות התנצלות פומבית על ההתבטאות הפוגענית, קיום פגישה דחופה בין נציגי הקהילה הגאה לבין המפכ"ל והנהלת המשטרה, והתחייבות לפעולה אקטיבית למיגור האלימות והאפליה כלפי הקהילה הגאה כמו גם התחייבות להכשרות קבועות לשוטרים בכל הדרגים על הקהילה הגאה".

ניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button