כלכלהמבזקים

2.6 מיליון ש"ח יושקעו במיזמי פיתוח חקלאות ברמת הגולן

משרד החקלאות וביטחון המזון ישקיע בקידום חדשנות חקלאית והטמעת טכנולוגיות חדשות במיזמי אגריטק ביישובי המועצה האזורית גולן וקצרין, בהשקעה של 2.6 מיליון ש״ח, עוד בשנת 2024. במסגרת התמיכה, יעניק המשרד למשקים חקלאיים באזור הגולן תמיכה במטרה להרחיב את הייצור החקלאי בגולן, תוך פיתוח חקלאות מבוססת ידע וטכנולוגיה, שתביא לחדשנות חקלאית בעלת ערך מוסף כלכלי אזורי.

באמצעות הנוהל יעודד משרד החקלאות את חקלאי הגולן להרחיב את מגוון הגידולים, תוך התמחות בייצור מינים ייחודיים וחדשניים מבוססי יתרון מקומי על פני החקלאות הארצית. כמו גם, יעודד שיפור ממשקי גידול וטיפוח חקלאות פרמיום, ייחודית ונישתית בעלת היתכנות כלכלית.

המשרד יתמוך בהכנסת שיפורים טכנולוגיים לחקלאות, לרבות: הכנסת מיכון חדשני, הכנסת שיטות גידול מתקדמות אשר תאפשרנה הגדלת תפוקות בחלקות, שימוש בגידולים בעלי יתרון יחסי מובהק בהקדמה או איחור של זמן שיווק התוצרת (זנים מוקדמים או מאוחרים בעונה), לרבות גידולים שטרם גודלו בעולם, בארץ או ברמת הגולן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, יתמוך המשרד גם בהכנסת זנים חדשים ו/או התאמה של גידולים מוכרים לרמת הגולן, פיתוחים לטובת חיסכון במים, כוח אדם, קרקע, עלויות ייצור, מיון אריזה ועוד. המשרד יתמוך גם בפיתוח ויישום כלים פרקטיים לגידולים מבוססי ידע וטכנולוגיות להפחתת חומרי הדברה במסגרת תכנית "גולן ירוק", המבוססת על מאגר ידע אזורי בתחום הגנת הצומח.

שיעור המענק יעמוד על 60% מההשקעה המאושרת. כמו כן, היקף ההשקעה המקסימלית המוכרת למגדל שהוא אגודה שיתופית חקלאית (קיבוץ או מושב שיתופי) יעמוד על סך של כ-500,000 ש״ח והיקף ההשקעה המקסימלית המוכרת למגדל יחיד יעמוד על 250,000 ש״ח.

סמנכ"ל השקעות ומימון במשרד החקלאות וביטחון המזון, יוסי שטיינברג: ״משרד החקלאות וביטחון המזון פועל להרחבת הייצור החקלאי בישראל, וישקיע בתשתיות להקמת חלקות מודל ליישום וקידום מהיר של גידולים וטכנולוגיות שטרם הבשיל תהליך פיתוחם, באמצעות תמיכה בהשקעות שיבוצעו בשטחי מועצה אזורית גולן״.

״אנו רואים חשיבות רבה בקידום ופיתוח של אזורים חקלאיים שונים, בעלי תכונות ייחודיות והיתכנות כלכלית. אנו מאמינים כי אלו גם ימשכו צעירים נוספים שיוכלו להיכנס לענפי החקלאות השונים״, הוסיף.

Back to top button