חדשות הארץמבזקים

הרצוג בישיבת נווה שמואל: ״עלינו לעשות כל שניתן למען עסקת חטופים״

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר הבוקר (שלישי) בישיבת נווה שמואל באפרת. את פניו קיבלו נשיא וראש הישיבה רשת אור תורה סטון, הרב כתריאל ברנדר וראש הישיבה, הרב אבישי מלינר.

במהלך שיחה עם תלמידי הישיבה, אמר הנשיא: ״בואו לא נשכח לרגע שאויב מר ואכזר חטף את החטופים בביתם והוא לא בהכרח מקשיב למה שאתה ואני אומרים, ומנהל מולנו מלחמה עיקשת ואנחנו כמובן חייבים לפעול כנגדו בכל הכוח גם להחזיר את החטופים וגם להחזיר את השקט והביטחון״.

עוד אמר: ״אנחנו צריכים להבין, שאם אנחנו יודעים שיש אנשים חיים, דמי אחינו זועקים אלינו מן האדמה. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו, אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים. ועם זאת, אנחנו גם מבינים שכל השיח עוסק גם במחירים ובמה ניתן לעשות, ואנחנו צריכים בצד שלנו לעשות ככל שניתן בנסיבות ולנהל משא ומתן רציני ואחראי ככל שרק ניתן להביא בהקדם לעסקת חטופים ולהשיבם הביתה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הוסיף: ״אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת מאוד כאומה, ואני כנשיא מדינת ישראל כמי שעומד בראש המדינה כדמות שאמורה לנסות ולהכניס את כל העם תחת כנפיה, אני מוצא את עצמי בתקופה כמעט שהיא באמת כמעט חסרת תקדים. תקופה עם הרבה כאב, הרבה יגון הרבה דאגה, הרבה חרדה״.

״ומצד שני, גם תקופה שבה רואים את האורות הגנוזים הנפלאים של עמנו, את הכוחות, את כוחות הנפש, את תעצומות הנפש, את הגבורה העילאית, וזה נותן הרבה חיזוק ונחמה ואני משוכנע ואני בטוח שאנחנו נעבור את התקופה הזאת כעם. זה עוד שלב בהתפתחות, בהתפתחות של עמנו בארץ ישראל, באזור כולו, תדעו ותאמינו שאנחנו ביחד, באמת ביחד, נתגבר״, אמר הנשיא לסיום.

הרצוג - ישיבת נווה שמואל
צילום: מעיין טואף/ לע״מ

Back to top button