חדשות הארץמבזקים

במשטרה מזהירים מפני התעוררות של חמאס או דאעש בחברה הבדואית

הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) קיימה היום (שלישי) סיור במרחב הנגב יחד עם מפקד מחוז הדרום במשטרה ניצב אמיר כהן. הוועדה ביקרה בתחנת משטרת רהט, לקיה, אום בטין וחוות הבודדים "מעיין הנעורים".

טלאל אל-קרינאווי, ראש עיריית רהט: "כמות הנשק הלא חוקי בחברה הבדואית היא בלתי נתפסת. בכל בית רביעי ובכל רכב שלישי אפשר למצוא פה נשק לא חוקי. המשטרה חייבת להיות חזקה, לאכוף את החוק ולהחרים נשקים לא חוקיים. חוסר השקעה בחינוך ובתעסוקה מוביל את הבדואים לפשיעה. צריך להחמיר את החוק נגד נשקים בלתי חוקיים. הצעירים בחברה הבדואית נוהגים בקלות דעת, צריך לשים את מי שמשתמש בנשק לא חוקי מאחורי סורג ובריח״.

״אי אפשר כל הזמן לצאת למבצעים מיוחדים ולהריסות של מבנים לא חוקיים בחברה הבדואית. טוב יעשה השר לביטחון לאומי אם הוא ייכנס לשיחות ישירות אל מול משפחות מההנהגה הבדואית כדי להביא לפיתרון מהשורש. אני ערוך ומוכן להיפגש עם השר בן גביר כדי להביא להטבת החיים של תושבי רהט. צריך לקדם את בניית תחנת משטרה אזורית חדשה שתיתן מענה ראוי לכל יישובי הסביבה", הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז דרום במשטרה: "הבעיות בחברה הבדואית הן אירוע בסדר גודל לאומי. איפה שאנחנו כמדינה לא נמצאים – ייכנסו גורמים עויינים. אנחנו חוששים שהלאומניות תרים את הראש. אם לא נתעורר נראה תנועה איסלאמית, חמאסניקית או דאעשית מרימה את הראש בחברה הבדואית. הבעיה המרכזית באמל"ח הבלתי חוקי היא מי מחזיק אותו. משפחות הפשע בחברה הבדואית לא חוששות לפגוע באזרחים תמימים".

במשטרה מזהירים גם מפני בעיות נוספות בקרב הבדואים, ניצב כהן: "כמות המבנים הבלתי חוקיים שנבנו השנה בחברה הבדואית היא פי 10 מכמות המבנים שנהרסו. אנחנו עדים לאחוזי נשירה מאוד גדולים מבתי הספר, לתופעת פוליגמיה וסחר בנשים, ולאלפי אנשים שלא מדברים עברית״.

עוד אמר: ״משטרת ישראל משקיעה מאמצים עצומים בחברה הבדואית ועדיין אנחנו רואים אירועי פשיעה חמורים בכל יום. מיגור האלימות זאת לא רק משימת אכיפה של המשטרה, אלא שילוב כוחות של מספר גורמים".

ח"כ צביקה פוגל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי: "המודל לחיקוי בחברה הבדואית זה מי שיש לו רכב יוקרה, נשק וכסף. הערכים במגזר הבדואי בקרב הדור הצעיר אבדו וכתוצאה מכך מעמד השייח' נשחק. אפשר להביא לתיקון ואמליץ להקים גוף מתכלל אחד שיעסוק בחברה הבדואית. אעשה כל שביכולתי כדי להביא לשינוי בחברה הבדואית, אבל אני זקוק להתגיסות של ראשי הרשויות המקומיות".

הוועדה לביטחון לאומי
צילום: דוברות הכנסת
הוועדה לביטחון לאומי
צילום: דוברות הכנסת
הוועדה לביטחון לאומי
צילום: דוברות הכנסת
הוועדה לביטחון לאומי
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button