חדשות הארץמבזקים

נחתם מזכר הבנות לפינוי חוות המכלים בשכונת קריית חיים

חברת תשתיות אנרגיה ועיריית חיפה חתמו היום (שלישי) בטקס חגיגי, בנוכחות שר האנרגיה אלי כהן, ראש עיריית חיפה יונה יהב ויו"ר תש"א משה קלצ'ין, על מזכר הבנות לפינוי חוות המכלים בשכונת קריית חיים. תהליך פינוי המכלים יחל בחודש ינואר 2025 וצפוי להסתיים תוך כשנתיים וחצי.

במסגרת השלב הראשון של הפינויים, תיהרס שורת המכלים הצפונית, הכוללת תשעה מכלים הצמודים למבני המגורים ומוסדות החינוך ברחוב דגניה. הפינוי יחל בתחילת שנת 2025 ובהמשך ישנה כוונה לפנות גם את המכלים הפנימיים שמרוחקים יותר מאזור מגורים.

הסכם זה מהווה בשורה של ממש, לה ציפו תושבי חיפה והקריות מזה עשרות שנים, שכן מדובר במתחם לאחסון חומרים מסוכנים, הממוקם בסמיכות למבני מגורים, מוסדות חינוך ומתחמי עסקים. חתימת ההסכם הינה פרי פגישת עבודה, שנערכה לאחרונה בין ראש עיריית חיפה, יונה יהב ושר האנרגיה, אלי כהן, אשר נתן את הרוח הגבית לקידום המהלך, בשיתוף יו"ר דירקטוריון תש"א, מר משה קלצ'ין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: ״פינוי שורת המכלים הוא בשורה חשובה לתושבי חיפה והקריות. זהו צעד משמעותי שישפר את איכות החיים של התושבים ויאפשר להאיץ את הפיתוח באזור. נמשיך לפעול למען תושבי חיפה, הקריות והסביבה״.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "ההסכם ההיסטורי, עליו חתמנו היום, מהווה שלב נוסף במאמצינו הבלתי פוסקים להפיכת מפרץ חיפה למקום בטוח יותר. ההסכם עם חברת תשתיות אנרגיה הוא לא רק מהלך אסטרטגי למען עתיד תושבי חיפה והסביבה, אלא גם שלב משמעותי בהגשמת החזון, אותו קידמתי בעקביות מתחילת דרכי".

יהב הוסיף: "אני מודה לשר האנרגיה, אלי כהן, על הסיוע בקידום ההסכם ועל תרומתו הרבה למאבק, אותו התחלנו לפני מספר שנים עם פינוי מיכל האמוניה, שהיה לסנונית הראשונה בתהליך, במטרה להבטיח לדורות הבאים חיפה נקייה, ירוקה ובטוחה יותר".

יו"ר תש"א משה קלצ'ין: "ההבנה ההדדית של תש"א ועיריית חיפה לגבי חיוניותה האסטרטגית, בייחוד בעת הזו, של רציפות אספקת תזקיקי נפט, היא שסללה את הדרך למציאת פתרון מוסכם. יודגש כי מתקני האחסון של חברת תשתיות אנרגיה בנויים על פי התקנים הבינלאומיים הנהוגים בתעשיית הנפט ומופעלים בהתאם להנחיות הרגולציה המחמירות ביותר בכל הקשור לבטיחות וכיבוי אש, איכות סביבה , תפעול, תחזוקה, ובניה"

הסכם על פינוי מכלים - חיפה - יונה יהב - השר אלי כהן
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
הסכם על פינוי מכלים - חיפה - יונה יהב - השר אלי כהן
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
הסכם על פינוי מכלים - חיפה - יונה יהב - השר אלי כהן
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

Back to top button