חדשות הארץמבזקים

שר הבריאות ביקר בכרמיאל ודן עם ראש העיר על הקמת ביה"ח שיקומי בעיר

שר הבריאות אוריאל בוסו ביקר היום (שלישי) בכרמיאל כאורחו של ראש העיר משה קונינסקי. אחד הנושאים שהועלו בפגישה, לצד המוכנות לחירום ולהתרחבות המלחמה בגבול הצפון, היה קידום הקמת בית חולים שיקומי בעיר. ראש העיר אמר: "בכוונתנו להגיש להפקדה תוך חודש את התוכנית להקמת ביה"ח שימוקם בכניסה המערבית של העיר הגובלת ברחובות דרור קק"ל, סמוך לכביש 85".

עוד אמר קונינסקי: "אנחנו מבקשים לקדם את נושא הוצאת המכרז להקמת ביה"ח והרישיונות המתבקשים על בסיס פתוח גם לגופים פרטיים וגם לקופות. ביה"ח המתוכנן יעניק שירות מרחבי ויספק מאות מקומות תעסוקה לתושבי העיר. זו תהיה הזדמנות מינוף לעיר כרמיאל והמרחב".

כמו כן, ראש העיר הציג בפני השר את הצורך בהצבת מכשור רפואי מתקדם בעיר – ct ו-mri, ושדרוג מערך השירותים הרפואיים לרבות הרחבת שעות הפעילות של מתן המענה הרפואי – 24/7 לרווחתם של תושבי העיר והיישובים הסמוכים. שר הבריאות אמר כי בכוונתו ללמוד את הנושא, לרבות מתן המענה להצבת מכשורים רפואיים מתקדמים בעיר והרחבת המענה הרפואי לתושבים בתיאום עם קופות החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יצוין כי על פי התוכניות, בית החולים השיקומי אמור לכלול חדרי מיון, חדרי אשפוז, שירותי רפואה, מעבדות, מכוני מחקר ופונקציות נלוות ושירותים נוספים, כגון: בריכה טיפולית, מלונית ומעונות סגל.

בית החולים בכרמיאל יכלול על פי התכנון בשלב א' – 350 מיטות שיקום, בשלב ב' יתווספו 100 מיטות שיקום ועוד 450 מיטות בשלב ג' עבור חדר מיון קדמי, מרפאות חוץ ו2-3 חדרי ניתוח. מדובר על תוספת של 100 מיטות כבר בשלב הראשון בתכנית הראשונית והשירות הרפואי לכלל צרכי הרפואה.

בית החולים ישרת את כל אזור מרכז הגליל והוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של משרד הבריאות. התוכנית מקצה שטחי בניה נוספים עתידיים בחלק המערבי לשירותים רפואיים עתידיים, בהיקף של 108,000 מ"ר נוספים המיועדים לחדרי אשפוז כללי, ומחלקות כלליות של בית חולים.

בנוסף לכך, התכנית מגדירה זכויות בניה, ייעודי קרקע והנחיות בינוי למתחם על ידי קביעת נפחי בניה, אופן העמדת המבנים והשתלבותם בסביבה הטבעית תוך שמירה על המדרונות הטבעיים של הגבעה וקביעת הוראות נופיות. יש לציין עוד כי עיריית כרמיאל מצויה מזה למעלה משנתיים בדיאלוג ובדיקת היתכנות לשיתופי פעולה עם בית החולים גליל מערבי ובית החולים הפרטי אסותא המגלים התעניינות להיות שותפים בפרויקט.

שר הבריאות אוריאל בוסו -ראש עיר כרמיאל משה קונינסקי
צילום: דוברות עיריית כרמיאל
שר הבריאות אוריאל בוסו -ראש עיר כרמיאל משה קונינסקי
צילום: דוברות עיריית כרמיאל
שר הבריאות אוריאל בוסו -ראש עיר כרמיאל משה קונינסקי
צילום: דוברות עיריית כרמיאל

Back to top button