מבזקיםמשפטי/פלילי

שב״חים נתפסו בלב שכונה חרדית בירושלים, הפרת סדר התפתחה במקום

הבוקר (רביעי) אותרו על ידי השוטרים מתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים, פלסטינים שוהים בלתי חוקיים בליבה של העיר וביצעו את מעצרם. בעקבות פעילות משטרתית זאת, התגודדו קומץ תושבי השכונה והחלו להפר את הסדר במקום במטרה לסכל את פעילות המשטרה תוך סיכון שלומם של השוטרים.

בין מעשיהם של מפרי הסדר תושבי המקום, נכללו בין היתר השלכת חפצים, בקבוקים ואבנים, לעבר כוחות המשטרה שבעקבות כך, הזעיקו כוחות נוספים על מנת להשלים את מעצרם והעברתם לחקירה של אותם שוהים בלתי חוקיים שאותרו ונתפסו.

אין מדובר בפעם הראשונה במהלך השבועות האחרונים, בה מאתרים שוטרי מחוז ירושלים פלסטינים שב"חים בשכונה זאת. מדובר בסיכון פלילי וביטחוני לתושבי האזור וירושלים בכלל. יתרה מכך, מדובר בהתנהלות ראויה לכל גנאי נגד אותו קומץ מפרי סדר המנסים ל"הכשיר" עבירה זאת של כניסתם, העסקתם והלנתם של מוגבלי כניסה לשטחי מדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הן רק אמש, הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים כתב אישום ובקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים, נגד תושב מרכז הארץ בשנות ה- 40 לחייו שנעצר בימים האחרונים מסיע בסמוך לירושלים 7 פלסטינים שב"חים ברכבו.

בתאריך 16.9 אחר הצהריים, הבחין המש"ק הביטחוני אורה-עמינדב של תחנת מג"ב מטה יהודה ברכב שעורר חשדו בעת שנסע באזור היישוב אורה, וכי בתוכו מספר רב של נוסעים בחלקו האחורי. על אף דרישתו מהנאשם שנהג ברכב לעצור לבדיקתו, ניסה זה להימלט תוך שהמשיך בנסיעה מהירה.

גם לאחר שהרכב החשוד נעצר בשל אות רמזור אדום, ניגש השוטר לעבר הנהג והורה לו לדומם מנוע, אז ניצל הנאשם את התחלפות אות הרמזור לירוק והחל נמלט בנסיעה פעם נוספת.

בשלב מסוים עצר הנאשם את רכבו, פתח את דלת הנוסעים וצעק לעבר נוסעיו לצאת מהרכב. המש"ק הביטחוני מנע זאת מהם ובבדיקתם תוך סיוע מכוחות משטרה של תחנת מוריה במרחב ציון, נמצא כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים תושבי יו"ש והם יחד עם נהג הרכב הנאשם, נעצרו והועברו לחקירה. בהליך מהיר, אמש כבר הגישה כאמור, יחידת תביעות מחוז ירושלים נגד הנהג את כתב האישום בגין עבירה של הסעת שב"חים.

פעולת משטרה - מזרח ירושלים - מעצר חשודים
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button