מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד החוץ: העצרת הכללית של האו"ם הפכה לתיאטרון פוליטי

בתגובה להחלטת העצרת הכללית של האו"ם שאישרה את ההצעה הפלסטינית הקוראת לסנקציות ואמברגו נשק נגד מדינת ישראל, דובר משרד החוץ הישראלי כתב ברשת X: "התיאטרון הפוליטי ששמו העצרת הכללית קיבל היום החלטה מעוותת, מנותקת-מהמציאות, מעודדת טרור ופוגעת בסיכוי לשלום. כך נראה ניתוק, כך נראית פוליטיקה בינ״ל צינית."

"החלטת העצרת הכללית מספרת סיפור חד-צדדי-בדיוני, שבו לא מתקיימות אינספור התקפות טרור רצחניות על אזרחי מדינת ישראל, שבו ילדים, נשים וגברים ישראלים לא נפלו קורבן לזוועות מחרידות שבוצעו על ידי ארגון הטרור חמאס בטבח ה-7 באוקטובר, שבו ישראל אינה מותקפת באופן יומיומי משבע חזיתות שונות – כולל עזה ויהודה ושומרון – על ידי ארגוני טרור המובלים על ידי איראן, ושבו אין זכויות היסטוריות של מדינת ישראל ושל העם היהודי בארץ ישראל."

"החלטת העצרת מתעלמת מהמציאות, מצרכיה הביטחוניים של ישראל ומהטרור נגד אזרחיה. החלטת העצרת מעניקה רוח גבית ומחזקת את ארגון הטרור החמאס ואת מדינת הטרור איראן שעומדת מאחוריו. ההחלטה שולחת מסר כי הטרור משתלם ומניב החלטות בינ״ל. ההחלטה רק מעודדת את סרבנות החמאס ביחס לעסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש ומרחיקה את האפשרות לקיום עסקה כזו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"החלטת העצרת גם שומטת את הבסיס לכל ניסיון לקידום פתרון של שלום. ההחלטה מנוגדת לעקרון-היסוד שעמד בבסיס כל הסכמי השלום וההסדרים שהושגו עד כה בין ישראל ושכנותיה, לפיו פתרון הסכסוך מתאפשר רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים. על כן, כל מי שמעוניין בשלום צריך להתנגד להחלטה שעברה היום."

הדובר מסכם: "הרשות הפלסטינית שיזמה את ההחלטה אינה מעוניינת בשלום, אלא בהכפשת ישראל. הרשות הפלסטינית מנהלת קמפיין שמטרתו איננה פתרון הסכסוך אלא פגיעה בישראל. ישראל תגיב לכך בהתאם. ישראל דוחה את ההחלטה המעוותת והמנותקת של העצרת הכללית ומודה למדינות החשובות שלא הצטרפו למצעד האיוולת שהתקיים היום בניו יורק."

עצרת האו״ם אישרה את ההצעה הפלסטינית הקוראת לסנקציות נגד ישראל

צילום: האו"ם / UN

Back to top button