מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן על האירועים בצפון: צריך לנצל את המומנטום וללכת עד הסוף

בכנס ׳חזון לישראל חזקה׳ ביוזמת מפלגת "ישראל ביתנו" שנערך הערב (רביעי), אמר יו״ר המפלגה ח״כ אביגדור ליברמן: ״קבענו את הכנס לפני כחודשיים והוא כולו עסק בחזון, בלתת תשובות לשאלות שאני מקבל מידי יום. אבל במציאות של היום, העולם כמרקחה, ואי אפשר שלא להתייחס לאירועים האחרונים."

"אני רוצה להתייחס לכוונה לפטר את שר הביטחון ולמנות מישהו אחר, בזמן מלחמה", אמר ליברמן, "לפעמים צריכים לפטר בכירים וגנרלים, אבל הכל צריך להיות בשיקול ביטחוני. אין ספק שהמקרה הזה הוא אך ורק שיקול ציני ואישי שנועד בסופו של דבר בשביל שימור הקואליציה ושרידותה. המטרה של הממשלה היא לא חיזוק הביטחון אלא להפך. הם רוצים להעביר את חוק ההשתמטות, ואני לא מבין איך אפשר חוק כזה במצב בו אנו נמצאים."

"בנוסף, אם כבר רוצים להחליף מישה, אז הייתי מחליף קודם את ראש הממשלה – הוא הראשון שצריך להתחלף. אני גם שמעתי מכל מיני שופרות שאומרים שבזמן מלחמה לא ניתן להחליף ראש ממשלה, ועוד איך ניתן. בדיוק כפי שצ׳רצ׳יל החליף את צ׳מברליין. ראש הממשלה הנוכחי מרבה לדבר על צ׳רצ׳יל, אבל הוא בעצמו אפילו לא צ׳מברליין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לכן מבחינתי גם כאשר מדברים על קואליציה עתידית – אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן להיות בקואליציה של נתניהו בשום שלב ובשום מצב", הדגיש ליברמן.

יו"ר ישראל ביתנו התייחס גם לאירועים בצפון: "אנחנו לא יודעים מי עשה אותם, אני משער כמו תמיד שאילו יחידות מובחרות של ליכטנשטיין. בכל אופן מדובר במבצע מבריק בסגנון הוליוודי. מה שברור זה שהתמכרנו להרבה מבצעים בנוסח ג׳יימס בונד, זה נראה טוב, זה תקשורתי, וזה מעלה את המורל של העם."

ליברמן סייג: "אך השאלה הבסיסית היא עד כמה האירועים האחרונים מקרבים את חזרת תושבי הצפון לבתיהם? עד כמה אנחנו מסוגלים להעניק להם ביטחון אמיתי? ולכן מה שחסר כאן זאת אסטרטגיה ברורה ומקיפה. לו הייתי בין מקבלי ההחלטות בליכטנשטיין, הייתי עושה מהלך ומנצל את המומנטום – חייבים ללכת עד הסוף. אי אפשר להפסיק באמצע, חייבים להכות בברזל כל עוד הוא חם ולא להשאיר את כל המדינה בכוננות ספיגה."

כנס של ישראל ביתנו - ח"כ אביגדור ליברמן
צילום: משה מזרחי
כנס של ישראל ביתנו - ח"כ אביגדור ליברמן
צילום: משה מזרחי
כנס של ישראל ביתנו - ח"כ אביגדור ליברמן
צילום: משה מזרחי

Back to top button