מבזקיםמשפטי/פלילי

מזרח ירושלים: חשוד ירה בראשו של קורבן, משפחתו מיהרה להגיב

ויכוח על השימוש בדרך, הוביל לאלימות שכללה ירי ודריסה בשכונה שבמזרח העיר ירושלים. שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד במעשה לחקירה וכבר במהלך הימים הקרובים, צפוי שיוגש נגדו כתב האישום.

החקירה החלה בתאריך ה- 31.8 בשעות הערב, לאחר שהתקבל דיווח על מקרה אלימות חמור במזרח העיר, ולמקום הוזעקו כוחות משטרה מתחנת עוז וזיהוי פלילי במחוז ירושלים ולוחמי מג"ב ירושלים, שהחלו בסריקות, איסוף ממצאים וראיות בזירה. ממקום האירוע פונו לטיפול רפואי קורבן ירי והנאשם שנחבל אף הוא.

מחקירת המקרה עלה, כי קדם למעשה האלימות ויכוח בין שניים על רקע מתן זכות קדימה בעת השימוש בדרך, זאת לאחר שבעת שהחשוד רכב על גבי אופנוע, כמעט והתרחשה תאונת דרכים לאחר שרכב פרטי ניסה להשתלב ברחוב בו רכב. לאחר דין ודברים סוער בין הצדדים, עזב החשוד (24, ג'אבל מוכבר) את המקום תוך הבטחה ליושבי הרכב כי תוך זמן קצר יחזור למקום, וכך היה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החשוד שב כעבור כ-10 דקות למקום, נעצר מול רכבו של הקורבן ושלף אקדח באמצעותו ניסה לירות לעבר בעל הרכב, ללא הצלחה. בזמן שניסה לתפעל את כלי הנשק הקטלני, תוך ניסיונות לבצע ירי שוב ושוב ללא הצלחה, פגע בחשוד רכב בו נהג קרוב משפחתו של הקורבן ובכך הפיל את החשוד על הכביש ומנע את המשך ניסיונותיו.

למרות זאת, הצליח החשוד לקום על רגליו תוך כדי שהמשיך לכוון את האקדח שנותר בידיו לעבר הנוכחים סביבו, והצליח לבצע ירי בודד שפגע בראשו של הקורבן שניסה להסתתר מאחורי רכב. מיד לאחר מכן, המשיך החשוד לאיים בנשק לעבר הנוכחים, אסף את הכדורים והתרמילים במקום האירוע ואז נמלט רגלית כשקסדת בטיחות עודנה על ראשו.

במהלך מנוסתו, רדף קרוב משפחתו של אחד המעורבים במקרה, עם רכבו אחר החשוד הנמלט ובהמשך הרחוב, דרס אותו תוך שהחשוד כיוון גם לעברו את כלי הנשק שאחז. בעקבות פציעתו כעת, גוננו דיירי הבית הסמוך על החשוד לאחר שהמעורבים ונוספים ניסו לשים ידם ולפגוע בו, זאת עד להגעת כוחות המשטרה.

מעצרו של החשוד שהוארך תוך כדי טיפול רפואי שנזקק לו, הוארך מעת לעת לטובת החקירה בתחנת עוז בגין עבירות של החזקת נשק, ירי מנשק חם, חבלה חמורה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ועבירות נוספות. בימים האחרונים השלימו חוקרי המשטרה את כלל הפעולות הנדרשות וגובשה תשתית ראייתית, הוגשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות על הכוונה להגיש נגדו את כתב האישום במהלך הימים הקרובים, תוך שמעצרו של החשוד הוארך עד לתאריך 20.9 לטובת כך.

פקד כנאן חמוד, קצין החקירות בתחנת עוז, ציין: "משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, נאבקים מדי יום בעבירות האלימות החמורה בכלל ובחברה הערבית, בפרט. אנו עדים לא אחת, כי הקלות במעבר מוויכוח למעשה אלימות לעיתים דק כחוט השני. יתרה מכך במקרה זה, ויכוח בכביש על מתן זכות קדימה הוביל לקטטה, שימוש בכלי ירייה ודריסה שסיכנו את חייהם של אזרחים בצורה ממשית וגרמו לפציעתו הקשה של הקורבן. שוטרי תחנת עוז עצרו את החשוד במעשה, ולאחר שחקירתו הושלמה תוך שהוארך מעצרו, צפוי נגדו כתב אישום בימים הקרובים. משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנחישות ובכל הכלים שברשותה נגד האלימות החמורה בחברה הערבית ובכלל, ולמצות את הדין עם העבריינים שפוגעים בשלום הציבור ובביטחונו".

מעצר חשוד - אזיקים
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button