מבזקיםמשפטי/פלילי

בעל מסעדה נעצר לאחר שהעסיק שב"ח וטען- "הוא רק השתמש בשירותים"

שוטרי מחוז ירושלים חשפו שוהה בלתי חוקי תושב איו"ש שהועסק בבית עסק- מסעדה, בניגוד לחוק. לאחר שנפתחה חקירה נגדו ונגד מעסיקו, הוצא צו סגירה לבית העסק למשך 30 ימים. כנגד השוהה ומעסיקו, הוגשו כתבי אישום על ידי התביעה המשטרתית.

שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים איתרו לפני מספר ימים בעיר העתיקה שבמזרח ירושלים, פלסטיני בן 19, תושב איו"ש, שעבד במסעדה ללא אישורי שהייה בישראל כמתחייב בחוק. הנאשם הועבר לחקירה במרחב דוד יחד עם בעל בית העסק, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-50 לחייו, שהעסיקו בתמורה לסכום כספי של כ-300 ש"ח ליום עבודה.

מחקירת המקרה עלה כי במהלך סיור שגרתי של שוטרי מרחב דוד בעיר העתיקה, הבחינו השוטרים בנאשם שעורר את חשדם בבית העסק. כשנגשו לעברו על מנת לערוך בדיקה, ניסה הנאשם להימלט מהמקום, ולאחר מרדף רגלי קצר שערכה אחת השוטרות, הצליחה לעצור אותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתשאול בעל העסק, מסר בתחילה כי הנאשם נכנס למקום בכדי להשתמש בשירותים, אך בדיקה מקיפה העלתה כי מדובר בטענה מופרכת, ובעל בית העסק עוכב אף הוא לחקירה במרחב דוד. לצד החקירה הפלילית בגין כניסה לישראל שלא כחוק נגד הנאשם האחד, והעסקת שב"ח בניגוד לחוק נגד בעליו של העסק, החל גם הליך מנהלי נגד בית העסק שבסיומו, חתם סממ״ז ירושלים, תנ״צ אמיר ארזני, על צו סגירה למקום למשך 30 ימים.

בימים האחרונים, לאחר שהושלמה פעולות החקירה בעניינם של השניים, הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים את כתבי האישום נגדם בגין עבירות של כניסה לישראל שלא כחוק ומעבירה של הלנה או העסקה של שוהה בלתי חוקי.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק ולפעול לאיתור שוהים בלתי חוקיים בישראל, ואלו המסייעים להם בכך שמעסיקים, מלינים או מסיעים אותם בניגוד לחוק, ובכך מסכנים את שלום הציבור ובטחונו. במקרים אלו, המצב את הדין עם המעורבים במישור הפלילי לצד המישור המנהלי, על כל המשמעויות לכך".

מעצר שב"חים - צו סגירה לעסק
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button