מבזקיםפוליטי / מדיני

דנון באו"ם: "איראן מציפה את יהודה ושומרון באמצעי חבלה ושואפת להפוך את יהודה ושומרון לעזה"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (חמישי) לדיון בנושא המצב ביהודה ושומרון בהשתתפות שרת החוץ של סלובניה. שגריר ישראל לאו"ם דני דנון נאם בדיון והדגיש את האיום האיראני שמקיף את ישראל ומשפיע גם על המצב ביהודה ושומרון.

דנון אמר, "המועצה הזו והעולם כולו חייבים להתעורר ולהכיר באיום האיראני. כוחות הרשע שמניעים את האלימות באזור – אלו לא קבוצות עצמאיות – זו פעילות מאורגנת בשליחות איראן. חיזבאללה מצפון, חמאס בעזה, החות'ים בתימן ותאי הטרור ביהודה ושומרון – כולם כלבי התקיפה של איראן שנשלחו להפיץ הרס וחורבן ברחבי האזור".

עוד אמר, "איראן מציפה את יהודה ושומרון בחומרי נפץ, כלי נשק ומגייסת מחבלים שיבצעו פיגועים נגד אזרחים ישראלים. המטרה של איראן היא להפוך את יהודה ושומרון לחממה של טרור ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר דנון ציין בנאומו את הסוכן האירני שנלכד בישראל: "מוקדם יותר השנה כוחות הביטחון של ישראל חשפו את מוניר אל-מקדה סוכן איראני שפעל לגייס מחבלים ביהודה ושומרון. מקדה ניצח על הברחות של נשק איראני מתקדם כולל טילים נגד טנקים וחומרי נפץ לביצוע מתקפות נגד אזרחים ישראלים. הודות למאמצים משותפים של כוחות הביטחון שלנו נתפס מאגר עצום של כלי נשק וכך נמנע גל טרור משמעותי."

השגריר דנון השווה את יחס העולם לפעולת טרור שנמנעה בהופעה של טיילור סוויפט מול הביקורת הנוקבת כלפי ישראל כשהיא פועלת למנוע פעולות טרור בשטחה: ״כשמחבלים איימו לפגוע בהופעה של טיילור סוויפט באוסטריה, הרשויות ביטלו את המופע, איתרו את החשודים ועצרו אותם ואז כולנו חשנו הקלה כשאסון גדול נמנע. אך מדוע כשישראל נוקטת באותם אמצעים כדי למנוע מתקפות טרור על אזרחינו – אנו זוכים לביקורת וגינויים?"

השגריר דנון סיכם: "אנו לא מתמודדים עם פעולות טרור בודדות – אנו מתמודדים עם מתקפה מתוזמרת מצד האייתולות בטהרן ובזמן שדנים כאן על ריסון ודיפלומטיה רשת הטרור של איראן הולכת וגדלה. ישראל תמשיך למנוע את פעולות הטרור הללו לפני שהן יוצאות לדרך ואנו מצפים ממועצת הביטחון לפעול נגד ראש הנחש".

ארכיון צילום: חיים צח.

Back to top button