מבזקיםפוליטי / מדיני

סיור ח"כים מיוחד בירושלים: ״אין שתי ירושלים, יש רק ירושלים אחת״

תנועת רגבים הפועלת מזה כשני עשורים לקידום מדיניות מקרקעין ציונות ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל החלה לפעול בשנה האחרונה ביתר שאת גם במרחב העיר ירושלים.

אתמול (חמישי) קיימה התנועה סיור ראשון לחברי כנסת בעיר הבירה בהובלתו של יהודה נועם רכז ירושלים, שהציג סוגיות משילות ומקרקעין במזרח ירושלים, בהשתתפות ח"כ עמית הלוי, ח"כ משה סעדה, ח"כ לימור סון- הר מלך וח"כ אושר שקלים. הסיור נפתח בתצפית על מורדות גן לאומי הר הצופים, הסבר על מסדרון E1 המחבר בין ירושלים לים המלח ונכבש בבניה לא חוקית על ידי הרשות הפלסטינית באופן המייצר איום על כביש 1.

הסיור נמשך לתצפית על הר הבית משכונת א-טור, תצפית נדירה שתוכננה להיות אתר תיירותי אך הפכה לאתר פסולת, משם לשדה התעופה הנטוש בעטרות לתצפית על כפר עקב, השכונה הירושלמית הגדולה בארץ, עם מאות בניינים בלתי חוקיים שהעירייה ומשטרת ישראל נמנעות מלהכנס אליהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יהודה נועם, רכז רגבים בירושלים: ״כפר עקב היא עזה של ירושלים. הקונספציה מתבטאת גם פה, בתפיסה שמה שמתרחש מעבר לגדר – נשאר שם ולא בעיה שלנו. אבל המציאות היא שיש פה חממות טרור. איפה הרשויות? איפה המדינה?״.

עוד אמר: ״עיריית ירושלים לא מגדירה את כפר עקב כשכונה שלה, מספקת שרותים דרך קבלנים מקומיים אך ללא פיקוח והשגחה כלל, אף אחד לא יודע לאן בדיוק הולך הכסף והאם השרותים האלו אכן ניתנים.אין וואקום. המחשבה שנשים גדר ונשאיר את האנרכיה מאחוריה, מתפוצצת. זה יוצר אפקט הפוך- לוואקום נכנסים כוחות של טרור״.

חבר הכנסת עמית הלוי אמר: ״המצב בצפונה ובמזרחה של ירושלים, כפי שראינו היום בסיור עם תנועת רגבים, מחייב שינוי במדיניות הביטחון והאכיפה בכל התחומים. הביוב הזורם אל נחל אוג, הבנייה הבלתי חוקית וקיני הטרור בכפר עקב ושועפאט, מחייבים הגברה מיידית של המשילות, לצד בניית נרחבת של שכונות יהודיות ב-E1 ובעטרות, למען עתידה של ירושלים כבירת ישראל״.

חבר הכנסת משה סעדה הוסיף: ״ירושלים תתחזק בתנאי אחת בלבד. התיישבות התיישבות התיישבות. אם נחזק את עוטף ירושלים, סביב ירושלים – ושם נבנה, נפתור בעז"ה את הבעיה של המשילות. בדרך זו נוכל לחזק את הבנייה ולמצוא גם פתרון למשבר הדיור״.

סיור חכ״ים - ירושלים
צילום: תנועת רגבים
סיור חכ״ים - ירושלים
צילום: תנועת רגבים

Back to top button