מבזקיםצבא וביטחון

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדיון חירום בנושא "ההתפתחויות בלבנון"

; בדיון ישתתפו השגרירים מאיראן ולבנון. השגריר דנון ינאם בדיון ויבהיר "חלון ההזדמנויות הדיפלומטי הולך ונסגר״; דנון יקרא למועצת הביטחון לפעול מול התוקפנות של איראן וחיזבאללה: "על מועצת הביטחון לגנות בתוקף את איראן וחיזבאללה; הגיע הזמן לעבור לפעולה, מילים אינן מספקות."*

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום (שישי) בשעה 15:00 שעון ניו יורק (22:00 שעון ישראל) לדיון חירום לבקשת אלג'יריה בנושא ״ההתפתחויות האחרונות בלבנון״. יהיה זה הדיון החמישי שמתכנס באו"ם ביחס לישראל בשבוע זה.

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון ינאם בדיון וידגיש את התעלמות האו"ם מתוקפנות חיזבאללה נוכח הביקורת הגוברת על מאמציה של ישראל להגן עצמה: ״במשך זמן רב מידי ביקשנו מהמועצה לאכוף את החלטה 1701 והחלטה 1551. במשך זמן רב מידי התעלמתם. הגיע הזמן שחיזבאללה ואיראן ישאו בהשלכות הקשות למעשיהם. את חיזבאללה יש לפרק מנשק ואיראן צריכה לתת דין וחשבון על ערעור היציבות באיזור״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר דנון יקרא למועצה לגנות את חיזבאללה ואיראן בכל תוקף ולהכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור״. השגריר דנון יתאר בנאומו את ההרס הרב שגרם חיזבאללה בישראל מאז ה-8.10 : ירה למעלה מ-8,000 טילים שהביאו למותם של 46 ישראלים, ל-294 פצועים ול-60,000 אזרחים שהפכו לעקורים ועודנם חסרי בית.

בנוסף יתאר דנון את האסון הסביבתי שגרם חיזבאללה עם למעלה מ-800 השריפות שפרצו כתוצאה מירי הטילים שהביאו להצתה של למעלה מ-50,000 דונם של שטחי יערות.

דני דנון - או״ם - מועצת הביטחון
צילום: ÜN photo/Evan Schneider

Back to top button