בריאותמבזקים

אלו הסיבוכים הרפואיים מהם עשויים לסבול מעשני קנאביס בניתוחים

מחקר אמריקאי חדש מצא כי למעשני קנאביס שפונים לניתוחים פלסטיים יש רמות גבוהות מהרגיל של ניקוטין בדם, מה שעלול להוביל לסיבוכים רפואיים. המחקר, הראשון מסוגו, גילה כי משתמשי קנאביס דיווחו על עצמם כלא מעשנים סיגריות, אך בדיקות הראו רמות גבוהות של ניקוטין בשתן.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הסביר כי: "מדובר במחקר דרמטי עם ממצא חשוב מאוד, אנחנו ניישם מיידית את המסקנות כאן בארץ. בניתוחים פלסטיים בהרדמה מלאה, עלולים להיגרם סיבוכים כמו פגיעה בתפקודי הריאה וסיכון להתפתחות של קרישי דם, תסחיף ריאתי או שבץ מוחי וכן פגיעה בתהליך ההחלמה והריפוי של אזור הניתוח. חשוב להבין שכל ניתוח פלסטי טומן בחובו סיכונים אפשריים. לא פעם אנחנו נתקלים במטופלים שאינם אומרים את האמת לרופא המטפל ואחר כך באים בטענות כשיש סיבוכים. לכן, על מנת למנוע מראש חלק מהסיבוכים חיוני להפסיק לצרוך ניקוטין כמה שבועות לפני ניתוח בהרדמה מלאה ולתת תמיד דיווח אמיתי לרופא. לאנשים שמתקשים מאוד להפסיק לעשן, למרות כל ההמלצות שלנו, קיימת האפשרות של ניתוח בהרדמה מקומית, אך כמובן שתמיד עדיף להפסיק".

עוד יצוין כי עישון מפחית את זרימת הדם לעור ולרקמות העמוקות מתחתיו, עובדה אשר מקשה יותר על הגוף להתאושש מניתוח פלסטי. הדבר החשוב ביותר לריפוי ושל הגוף לאחר ניתוח, הוא אספקת דם תקינה לאזור המחלים. בנוסף חלק משמעותי בתהליך ההחלמה של הגוף לאחר ניתוח היא איחוי של החתכים וריפו של הצלקות. כאשר יש ניקוטין ותוצרי שריפת טבק בדם, התהליך הזה מתבצע באיטיות ויכול לגרום לפתיחה של התפרים או הופעה של זיהומים. יודגש כי גם סיגריות אלקטרוניות מסוכנות שכן, למרות שאין בהם תוצרים של בעירה, הן מכילות ניקוטין כמו סיגריות רגילות ולפעמים אפילו יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החוקרים ציינו כי חשיפה לניקוטין עשויה להיות לא מזוהה בשיחות עם רופאים, ולכן חשוב לדווח על כל שימוש במוצרי ניקוטין. המומחים המליצו להפסיק לעשן לפני ניתוחים ולהשתמש במדריכי גמילה.

תמונת אילוסטרציה. צילום ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים - ניתוח אסתטי
צילום: ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל
תמונת אילוסטרציה. צילום ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים - חדר ניתוח
צילום: ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל

Back to top button