מבזקיםצבא וביטחון

לאחר הערכת מצב: אלו הערים שהחליטו לסגור את מסגרות החינוך מחר

לאחר שינוי הנחיות פיקוד העורף הערב (שבת) ובצל החשש להסלמה בלחימה בצפון, ישובים רבים וערים בצפון החליטו לקיים דיונים והתייעצויות עם פיקוד העורף באשר לפתיחת מסגרות החינוך מחר. מעיריית חיפה נמסר כי במערכת החינוך ילמדו פיזית במתכונת חלקית ובאופן שיאפשר לכל התלמידים להגיע למרחבים מוגנים תקניים אליהם ניתן להגיע תוך דקה .כל כיתה/גן שיוזמנו ללמוד במוסד החינוכי ימשיכו את היום כולל צהרונים וכולל ההסעות בחינוך המיוחד. שאר התלמידים ילמדו מרחוק באמצעות הזום או המערכות הבית ספריות האחרות.

הנהלת המועצה האזורית מבואות החרמון הודיעה כי בתום דיונים והתייעצויות בנוגע לאופן הפעלת מסגרות החינוך הוחלט לדחות את פתיחת כלל בתי הספר של מבואות החרמון וגליל עליון בשעה (כולל החינוך המיוחד). בתי הספר היסודיים ייפתחו בשעה 09:00, ותיכונים בשעה 10:00.כמו כן עדכנו כי מחר בבוקר תתקיים הערכת מצב נוספת במשרדי המועצה, בשיתוף גורמי בטחון.

הודעת עדכון מהמועצה האזורית מטה אשר נמסרה במקביל, לפיה לא יתקיימו לימודים בכלל מוסדות החינוך של מטה אשר, לא יהיו הסעות ולא תתקיים כל פעילות חינוכית פרונטלית ובכלל זה החינוך הבלתי פורמלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עירית עכו עדכנה כי בכוונת להחמיר מעבר להמלצות פיקוד העורף: "כאשר יש ספק אין ספק, אנו מעדיפים לנקוט במדיניות מחמירה ולא לסכן תלמידים ולהחלטה זו מספר נימוקים; לא ניתן להבטיח קיום מרחבים מוגנים לכלל התלמידים והגעה של תלמידים ואנשי צוות תוך 30 שניות למרחב מוגן. כמו כן, אנו לא נסכן ילדים בהסעות בדרך אל מסגרות החינוך ולכן מערכת החינוך בעיר עכו, כולה, חינוך מיוחד וחינוך רגיל לא תפעל מחר, יום ראשון, 22.9.2024. ילדי מעונות היום, גני הילדים ובתי הספר לא יגיעו למסגרות וכל מערכת החינוך בעיר עכו תפעיל מחר נוהל למידה מרחוק ושמירה על קשר רציף עם התלמידים. כל מערך הפעילות הבלתי פורמלי מבוטל אף הוא וכל פעילות אחר צהריים בבתי הספר."

עיריית טבריה עדכנה לפני זמן קצר אף היא כי לאחר הערכת מצב עם פיקוד העורף הוחלט כי לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בטבריה בהם אין מיגון שייתן מענה בזמן חירום ועל פי דרישות פיקוד העורף. להלן פירוט מוסדות החינוך הממלכתיים והממלכתיים דתיים בהם לא יתקיימו מחר לימודים: מעונות: זוהר, נעמ"ת שקד, נעמ"ת בית וגן בשמת, הגלבוע, דנדוש ושמש. גנים: ארזים, כנרת, סביון, שחף, עופרים, חצב, שקד, גולן, שושנים, סתוונית, רננים, ברוש, ניצנים, אורית ולוטם. בתי ספר: קידום נוער, מכללת רימונים – תיכון קולינארי ותלמוד תורה חב"ד בנים.

להלן פירוט מוסדות החינוך החרדי בהם לא יתקיימו מחר לימודים: מעונות: תפארת יוסף ספרא וחמ"ד. גנים: אור יוסף, בית יעקב 1, בית יעקב 2, גני צאנז בנים, גני זכרון מאיר, שושנים רמב"ם, תפארת עליזה, תפארת יעל, תפארת טובה, תפארת בת חן, תפארת בת שבע, חמדת התורה, גני קרלין בנים, גני קרלין בנות, קול מנחם בנות, קול מנחם בנים, קול מנחם גני עלית, גן פוריה 3, גן פוריה 4, חבצלת טיפולי, סיגלית טיפולי, מוריה, פרח וכרמל. בתי ספר: חמדת התורה, תפארת טבריה בנות, קרלין בנות, דרכי אבות צאנז בנים, תורת חיים חכמת שלמה, תיכון סוגה בשושנים ומתיבתא דרכי יוחנן קרלין.

מעיריית כרמיאל נמסר כי בתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים לא יפעלו מחר. מעונות יום – פעילות רגילה במידה ויש מספיק מיגון, באחריות המפעילים להודיע להורים גני ילדים – פעילות רגילה. באשר לחינוך המיוחד, מוסדות בכרמיאל כולל המשולבים בחינוך הרגיל יפעלו כרגיל כולל הסעות. חינוך מיוחד מחוץ לעיר – לא יפעלו ולא תתקיימנה הסעות. בתי ספר יסודיים: כיתות א' – ד' יפעלו כרגיל. כיתות ה' – ו' לא יפעלו. בתי ספר תיכוניים וחטיבות ביניים – לא יפעלו. אירועים במרחב הציבורי – יבוטלו. צהרונים בבתי הספר ובגנים – יפעלו כרגיל. פעילות אגודות ספורט – תבוטל פעילות בלתי פורמאלית ומתנ"סים – תתאפשר בכפוף לביצוע ההנחיות – לא יותר מ- 300 איש במבנה ובהגעה למרחב מוגן ב- 30 שניות.

במועצה אזורית מעלה יוסף לא יתקיימו לימודים וכל פעילות חינוכית פרונטלית בכל מוסדות החינוך במעלה יוסף: מעונות יום, גני ילדים ובתי ספר. כמו כן, לא תתקיים פעילות בלתי פורמלית ולא יהיו הסעות.

בחצור הגלילית- לא תתקיים פעילות במוסדות החינוך (גנים, מעונות יום ובתי ספר) ברחבי הישוב. תלמידי כיתות ז-יב יעברו ללמידה מרחוק באמצעות הזום. בנוסף נמסר כי לפנות בוקר תתקיים הערכת מצב נוספת ובמידה ויהיו שינויים/ התפתחויות התושבים יעודכנו בהתאם.

מעלות תרשיחא- לאחר הערכת מצב בעירייה מול פיקוד הצפון ופיקוד העורף, ולאחר בחינה של כלל הנתונים הוחלט כי כל מסגרות החינוך ומערך ההסעות כולל בחינוך המיוחד לא יפעלו מחר.

מרום גליל- לא יתקיימו פעילויות חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי, בכלל מסגרות החינוך בהם לומדים ילדי מרום הגליל וגם בחינוך המיוחד (כמו כן לא יתקיימו הסעות למסגרות חינוך).

Back to top button