בריאותמבזקים

התפרצות שפעת העופות: מקרה שלישי התגלה בחווה במושב נהלל בצפון הארץ

שפעת עופות התגלתה לאחרונה בחוות רביית פטם במושב נהלל, בצפון הארץ, בה מוחזקים כ-34,000 עופות. המחלה התפרצה במרחק 600 מטר מחוות תרנגולי ההודו שהומתו בתחילת החודש. מייד לאחר מכן משרד החקלאות הגדיר אזור הסגר של עד 10 ק"מ מהחווה הנגועה. והשירותים הווטרינריים מבצעים ניטור אקטיבי בכל הלולים באזור.

כזכור, בתחילת החודש משרד החקלאות וביטחון המזון איתר מוקד תחלואת שפעת עופות ראשון, במושב נהלל ולפני שבוע במושב רם-און שבחבל התענך, במועצה האזורית גלבוע. המשרד סיים זה מכבר את ההמתה בשני מוקדי התפרצות אלו.

כדי למנוע התפשטות המחלה, משרד הבריאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר להחזיק את העופות במבנים, ולהימנע משוטטות בשטח פתוח, ובכך לצמצם את סכנת ההידבקות מעופות בר בעונת הנדידה. חשוב לציין כי ההתפרצויות בישראל הן במקביל לדיווחים שמתקבלים בשבועות האחרונים על איתור שפעת עופות באזורים נוספים בעולם, כדוגמת: צרפת, גרמניה, פולין, וכן מדינות בארה"ב, ומדובר בתופעה עולמית ולא מקומית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד החקלאות מדגיש כי יש לצרוך בשר, עוף וביצים רק ממקורות מוסדרים, והביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות כראוי. יש לבשל, לאפות או לטגן היטב את הביצים והעוף לפני הצריכה כדי למנוע סיכונים בריאותיים.

לול תרנגולות
אילוסטרציה

Back to top button