מבזקיםפוליטי / מדיני

לוין הציע את כל שופטי העליון לנשיאות – לשכת עוה"ד: צעד מביש

שר המשפטים יריב לוין פרסם הערב (ראשון) הודעה רשמית בה הוא מציע את כל שופטי בית המשפט העליון כמועמדים לנשיאות. לדברי לוין, שופטי בית המשפט העליון דחו את כל הצעות הפשרה שהוצעו על ידו, "וכפו בצו את העיסוק בנושא זה דווקא בימים אלה. כל זאת, במחשבה שיוכלו לכפות את מינוי נשיאם באמצעות הליך הנגוע בניגוד עניינים חריף והפסול מעיקרו."

עוד טוען לוין: "זו חוליה נוספת ברצף של החלטות משפטיות כחניות, העומדות בסתירה לרוח האחדות והאחריות שלוחמינו והציבור כולו מצפים לה." ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, ביקר בחריפות את צעדו של לוין ואמר: הודעתו של שר המשפטים הינה הודעה מבישה, של אדם שאיבד את הצפון ואת דרכו. ההודעה מבזה את פסק הדין של בג״ץ ואת שופטי העליון. התנהגותו תיזכר לדיראון עולם."

בכר מציין: "לא נירתע ולא נעצור עד מינוי נשיא קבע לבית המשפט העליון! ‏הימנעותו של לוין לקביעת מועד לכינוס הוועדה כמקובל, בצירוף עם התנהלותו הבלתי חוקית עד כה ואמירותיו ההזויות ששיאן בהודעה שפרסם הערב, מבהירות שכוונתו האמיתית של השר הייתה ונותרה לסכל את פסק הדין ולהמשיך בניסיון לריסוק עצמאות מערכת המשפט והדמוקרטיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכר הוסיף: "‏לשכת עורכי הדין דורשת משר המשפטים להודיע על המועד לכינוס הוועדה לבחירת שופטים כפי שעולה באופן ברור מצו בית המשפט העליון, שאם לא כך לא יהיה מנוס מבחינת הצעדים משפטיים נדרשים להבטחת קיום פסק הדין במלואו. ‏אני מציע לשר המשפטים לחזור לדבריו של מורו ורבו ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז״ל, בעת ששריו סערו עם פרסום פסק הדין של בית המשפט על פינוי אלון מורה נכנס מר בגין ז״ל לישיבה, הרעים בקולו וקבע: ״בית משפט פסק, הממשלה תבצע״.

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button