מבזקיםצבא וביטחון

גלנט בהערכת מצב: ״לפנינו ימים בהם הציבור יצטרך לגלות קור רוח״

ברקע ההתפתחויות הביטחוניות בצפון ופעולות צה״ל לגריעת יכולות האש של חיזבאללה, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת בנושא מוכנות העורף לתרחיש של מערכה עצימה. בהערכת המצב השתתפו: מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (במיל׳) אייל זמיר, סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא וגורמים נוספים במערכת הביטחון.

בדיון, שר הביטחון הדגיש את הצורך בהגברת המוכנות בכלל התחומים וחשיבות שיתוף הפעולה בין כלל גופי הביטחון, משרדי הממשלה והשלטון המקומי מתוך אחריות מרחיבה כלפי האזרחים.

שר הביטחון גלנט אמר בתום הערכת המצב: "החוסן של העורף הוא המפתח שמאפשר לצה"ל להילחם, להשיג הישגים, לפגוע באויב וזה נמשך כבר לאורך כשנה ונעשה בצורה מרשימה מאוד״, עוד הוסיף: ״אנחנו מעמיקים את התקיפות שלנו בלבנון, רצף הפעולות ממשיך וימשך עד להשגת המטרות שלנו – להחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם. ההצלחה הזאת תלויה גם בהתנהלות נכונה של העורף ולכן, אנחנו יושבים, מדברים ומרכזים את הפעילות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״לפנינו ימים בהם הציבור יצטרך לגלות קור רוח, משמעת וציות מלא להנחיות פיקוד העורף. ההבדל בין הצלחה לאי הצלחה נעוץ בכך שהאזרחים נכנסו לחדרים מוגנים ולמקומות אחרים בהתאם להנחיות שנתנו להם, זה הציל חיים".

שר הביטחון גלנט בהערכת מצב למוכנות העורף
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון גלנט בהערכת מצב למוכנות העורף
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אלעד מלכה

Back to top button