מבזקיםצבא וביטחון

נחשף: אסיר ניהל הונאת 'תרומות לחיילים' בשווי 74 אלף ש"ח

שוטרי מפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב עצרו אתמול (שני) חמישה חשודים בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע והתחזות לאחר, בכך שבמהלך החודשים האחרונים הוציאו במרמה כספים בסכום של 74.000 ש"ח ממספר קורבנות תוך הצגת מצג שווא שהכספים מיועדים לרכישת ציוד ומזון לחיילים, לוחמים וחיילים משוחררים.

במהלך החודשים האחרונים במסגרת מלחמת "חרבות ברזל" התקבלו במשטרת ישראל תלונות ממספר קורבנות שסיפרו כי יצר עימם קשר טלפוני אדם אלמוני שהציג את עצמו כי פעיל למען חיילי צה"ל באיסוף תרומות ופעילות התנדבותית למען רווחת החיילים ותוך כדי שיחה היה שולח לקורבנות שליח מטעמו, שהיה לוקח מהם כסף מזומן ונעלם, כאשר החשוד מנתק את השיחה עם הקורבן.

על פי החשד החשוד שמרצה כעת מאסר בכלא, היה מאתר מספרי טלפון של הקורבנות באמצעות הרשתות החברתיות ומתוך הכלא ביצע שימוש בטלפונים, כאשר במהלך השיחות הוא מכווין את הקורבנות אל אדם נוסף המסייע לו מחוץ לכותלי הכלא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשיטה זו יצר החשוד מצג שווא בפני הקורבנות וניצל את המצב הקשה שקיים בארץ לביצוע מעשי מרמה וניצל את טוב ליבם של הקורבנות בנכונות לסייע לחיילים ולוחמים וכן ניצל את מצוקתם של קורבנות האחרים, אשר עסקיהם נפגעו כתוצאה מהמלחמה.

עד כה אותרו על ידי חוקרי מפלג הונאה של מחוז תל אביב מספר קורבנות למעשי המרמה של החשוד המרכזי בסך הכולל של 74.000 ש"ח. כאמור, אתמול עצרו בלשי מפלג הונאה של מחוז תל אביב בסיוע בלשי רק"ל ויחידת דרור בשב"ס חמישה חשודים במעורבות באירועים. הם הועברו לחקירה במפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב. בתום חקירתם שני חשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

שלושה חשודים נוספים, אסיר, בן 40, ותושבי מרכז הארץ בשנות ה- 50 וה- 60 הובאו היום לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב ומעצרם הוארך עד יום חמישי.

Back to top button