מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ במכתב תלונה לנשיא מועצת הביטחון של האו"ם- "לא נסבול יותר"

שר החוץ ישראל כ"ץ שיגר היום (שני) מכתב תלונה דחוף לנשיא מועצת הביטחון של האו"ם על רקע ההסלמה בגבול הצפון בעקבות הירי של ארגון הטרור חיזבאללה על מאות אלפי אזרחי ישראל. במכתבו הוא הדגיש: "אתמול חיזבאללה תקף באופן חסר הבחנה באזור חיפה ובצפון ישראל, והעמיד כחצי מיליון אזרחים נוספים בטווח האש."

"ניסיונותיו המתמשכים של חיזבאללה לתקוף את ישראל אינם פוסקים. על מנת להגן על אוכלוסייתה מפני ההתקפות והאיומים המתמשכים של חיזבאללה, ישראל פעלה בשבוע שעבר בביירות נגד הנהגת חיזבאללה כדי לסכל את תכניתם לחדור לאזור הגליל ולבצע פיגועי טרור נגד ישראל, בדומה לאלו שביצע חמאס ב-7 באוקטובר." המשיך השר

כ"ץ הבהיר: "ישראל לא מעוניינת במלחמה כוללת. עם זאת, ננקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על עצמנו ועל אזרחנו בהתאם לחוק הבינלאומי, כחלק מהעימות המתמשך נגד חיזבאללה. איראן היא המוח מאחורי התוקפנות הבלתי פוסקת של חיזבאללה נגד ישראל מאז ה-8 באוקטובר. איראן מדריכה, מכשירה ומחמשת את חיזבאללה ושלוחיו – כולל החות'ים הפועלים נגד ישראל והקואליציה הבינלאומית, ומעבירה טילים בליסטיים המאיימים על אוקראינה ואירופה. על הקהילה הבינלאומית להגביר את הסנקציות על איראן ולהגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"במהלך השנה האחרונה הוכיחה ישראל את נכונותה לחפש פתרון דיפלומטי עם לבנון, שיקל על החזרתם הבטוחה של האזרחים הישראלים המפונים לבתיהם בצפון, וכן את החזרתם של אזרחים לבנונים עקורים לכפרים שלהם בדרום לבנון. גישה דיפלומטית זו נועדה להבטיח את יישום החלטה 1701. עם זאת, חיזבאללה סירב לתמוך בהסדר מדיני, ובמקום זאת קושר את הנושא להפסקת אש בעזה. בעוד שישראל הפגינה איפוק יוצא דופן במהלך 11 החודשים האחרונים, לא נסבול את מלחמת ההתשה המתמשכת שחיזבאללה ופטרונו, איראן, מנסים לכפות על ישראל. כעת, על המועצה הזו לפעול כדי להביא ליישום מלא של החלטה 1701. חיזבאללה פורס בכוונה את זרועותיו בתוך תשתיות אזרחיות בלבנון, תוך שימוש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי. ישראל עקבה אחר ניסיון זה ותפעל על מנת להגן על אוכלוסייתה מפני התקפות חיזבאללה. ישראל נתנה אזהרה מוקדמת לאזרחים בלבנון הממוקמים בסמוך למבנים ואזורים המשמשים את חיזבאללה למטרות צבאיות, והמליצה להם להתרחק מיד מהאזור, למען ביטחונם."

שר החוץ סיכם: "אני קורא למועצת הביטחון לגנות בתוקף את המתקפה האחרונה שפתח חיזבאללה בהדרכתו של פטרונו האיראני, ואת ניסיונותיהם הבלתי פוסקים לערער את היציבות באזור."

ישראל כץ
ארכיון צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button