חדשות חוץמבזקים

נשיא איראן בביקורו בניו יורק: "אנחנו לא רוצים מלחמה עם ישראל"

רשת NBC NEWS דיווחה היום (שני) כי נשיא איראן מסעוד פזשקיאן אמר כי איראן אינה מחפשת מלחמה רחבה יותר במזרח התיכון וכי סכסוך כזה לא יביא לניצחון של אף אחד. "אנחנו לא רוצים מלחמה, אנחנו רוצים לחיות בשלום," אמר פזשקיאן לעיתונאים במהלך ביקורו בניו יורק לרגל אספת האומות המאוחדות. "אנחנו לא רוצים להיות הגורם לחוסר יציבות באזור." כך ציטטו את נשיא איראן.

לפי רשת NBC פזשקיאן קרא לדיאלוג כדי לפתור את המצב המבעבע במזרח התיכון והאשים את ישראל בהגברת המתיחות והסתה לסכסוך, תוך שהוא מציין התנקשויות בטהראן ובמקומות אחרים שלדבריו ישראל ביצעה. "אנחנו יודעים יותר מכולם שאם תפרוץ מלחמה רחבה במזרח התיכון, זה לא יועיל לאף אחד בעולם. ישראל היא זו שמנסה ליצור את הסכסוך הרחב הזה," אמר.

נשיא איראן גם תקף את ארצות הברית ומדינות מערביות נוספות על מה שכינה "סטנדרטים כפולים", כאשר הן מבקרות את איראן על הפרת זכויות האדם אך מתעלמות מה"מעשים האכזריים" של ישראל בעזה. כשנשאל על האפשרות לנהל משא ומתן על הסכם חדש עם ארצות הברית בנוגע לתוכנית הגרעין שלה, פזשקיאן אמר שאיראן אינה מעוניינת בהסכם גרעין חדש אלא רוצה לחזור להסכם הגרעין מ-2015, ממנו יצאה ארצות הברית ב-2018.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פזשקיאן, שנבחר מוקדם יותר השנה, ציין גם כי איראן אינה יכולה לכפות על כוחות החות'ים שמתקיפים את השיט במפרץ סוף. לדבריו, החות'ים מגיבים למה שכינה "המצב הבלתי צודק של הפלסטינים בעזה".

נשיא איראן הנבחר מסעוד פזשכיאן
נשיא איראן הנבחר מסעוד פזשכיאן. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר"

Back to top button