מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הכלכלה מרחיב סיוע למפעלים בצפון ומבטיח מוכנות מזון בחירום

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב יומית עם ראשי מכלולי החירום במשרד וקיבל סקירה על מצב התעשייה, העסקים, אספקת המזון והתעסוקה. שר הכלכלה עודכן כי המשרד, יחד עם פיקוד העורף ומשרד הביטחון מציבים מיגוניות בימים אלו במפעלים בצפון, במימון משרד הכלכלה, עד כה בטווח של עד 5 ק"מ. השר ברקת, הנחה להרחיב את טווח הסיוע החל מהיום גם למפעלים מרוחקים יותר.

החל מתחילת הלחימה בצפון, מתקיימות בדיקות רציפות מול מנהלי רשתות השווק, הקמעונאים, יבואנים ומפעלים יצרניים, בכדי לבחון את שרשרת אספקת המזון, עליה אחראי המשרד, ולתת מענה במידת הצורך, בקשיי בשינוע, כח אדם, חוסרים, או כל אתגר אחר. הגורמים השונים במשרד הכלכלה ערוכים וזמינים לתת מענה וסיוע ככל שיידרש. השר ברקת, הנחה את מינהל החירום לפתוח את מוקד החירום לתעשייה ולעסקים.

במסגרת הערכת המצב שהתקיימה הבוקר עודכן השר כי סניפי רשתות השיווק פועלות כסדרן, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. נוסף על כך, למעלה מ- 500 סניפי המוגדרים כ-"סניפי ברזל" של רשתות המזון, נבדקו ובוקרו בחודשים האחרונים והם ערוכים לפעול גם בתרחישי קיצון, ככל שיהיה בכך צורך והנחייה של פיקוד העורף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצד זאת, מלאי המזון לשעת חירום של מדינת ישראל הוגדלו בחודשים האחרונים כמותית והורחבו מבחינת מגוון המוצרים, וכעת רמתם עומדת על מוכנות גבוהה. המחסנים יפתחו רק בהנחיה של משרד הביטחון.

ניר ברקת
ארכיון. צילום: סיון פרג

Back to top button