מבזקיםפוליטי / מדיני

המשרד לביטחון לאומי נערך לשעת חירום נוכח המתיחות בצפון

המשרד לביטחון לאומי פועל באופן רציף יחד עם גופיו ומשתלב בעשייה במלחמת "חרבות הברזל" החל מה-7 באוקטובר 2024 ועד היום. בימים אלו, המשרד העלה את הכוננות למלחמה בגזרה הצפונית.

במסגרת ההיערכות לשעת חירום, בוצעה היערכות לפתיחתו במשרד של מרכז שליטה ארצי (משל"ט) בו מגובשת הערכת המצב המשולבת של משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר והרשות הארצית לכבאות והצלה ויחידות המשרד לשר לביטחון לאומי במטרה לעקוב אחר הפעילות, לאתר פערים, לגבש מדיניות המשרד באירוע ולחזק את שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הביטחוניים תוך תגובה מהירה לשם הצלת חיים.

במשל"ט השר, מתבצעות קבוצות תכנון בהן עוסקות בניתוח דילמות נושאיות ועיתיות אשר ילובנו טרם גיבוש המלצות לשר לביטחון לאומי כבסיס להחלטותיו. המשל"ט מהווה גם את הגורם המקשר בין רשות החירום הלאומית, משרדי הממשלה השונים לגופי המשרד המבצעיים מ"י, כב"ה ושב"ס ואמור לסייע לגופי הבל"מ בשימור רציפות תפקודית ובסיוע הלאומי למאמץ הצלת החיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציגי אגף הביטחון, חירום וסייבר אף מייצגים את המשרד והגופים, מציגים את תמונת זירת הפנים, צרכי גופי הבל"מ מידי יום ביומו במסגרת הערכות המצב שמבצע ר' רח"ל, כחלק מגיבוש תמונת המצב האזרחית, סיוע למאמץ הצלת החיים וקיום מרקם חיים לאומי. על מנת לוודא מוכנות מיטבית התקיים ביום ראשון, 22.9.24, דיון היערכות ראשוני בראשות מנכ"ל המשרד רפאל (רפול) אנגל כדי לחדד הנחיות לעובדי המשרד ולנציגי הגופים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגר ביטחוני משמעותי, והאיומים הולכים ומתגברים. המשרד לביטחון לאומי, בשיתוף פעולה מלא עם כל גופי הביטחון, פועל מסביב לשעון כדי להבטיח את מוכנותנו לכל תרחיש. הכוננות שלנו כעת היא בשיאה. אנו מקיימים קשר הדוק עם שותפינו הבינלאומיים על מנת לחזק את הביטחון האזורי ולסכל כל ניסיון לפגוע בנו״.

״כל אזרח ישראלי הוא שותף במאמץ להבטיח את ביטחון המדינה. אני קורא לכל אזרח ישראלי להיות עירני ולדווח על כל חשד. עם ישראל עמד בפני אתגרים לאורך ההיסטוריה, ותמיד יצא מחוזק. גם הפעם, בע"ה ננצח״, הוסיף.

Back to top button