צרכנות

המדריך לסוגי שתלים דנטליים

המדריך לסוגי שתלים דנטליים

קרדיט תמונה FREEPIK

 

שתלים דנטליים נחשבים לאחד מהחידושים הרפואיים המהפכניים ברפואת השיניים המודרנית, ומהווים פתרון יעיל למי שמתמודד עם בעיות שיניים וחניכיים. השתלים לא רק מסייעים בשיקום הפונקציונליות של השיניים, אלא גם משפרים את המראה האסתטי, ומשיבים למטופלים את הביטחון לחייך ולתפקד באופן מלא. במשך למעלה משני עשורים, שתלים חוללו מהפכה בתחום רפואת השיניים המשקמת והציעו פתרון עמיד וארוך טווח להחלפת שיניים חסרות.

בבסיסם, השתל מורכב מבורג שנועד לחקות שורש מלאכותי ועליו מורכב כתר שן, העשוי בדרך כלל מטיטניום. השתלים מספקים תשתית יציבה לשיניים קבועות, שמחליפות שיניים שנפגעו או שיניים חסרות. עם הזמן, השתלים התפתחו ושולבו בהם חומרים חדשניים ושיטות כירורגיות מתקדמות, שהופכים את התהליך למוצלח במיוחד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים בנויים משלושה מרכיבים עיקריים: השתל עצמו, התושבת והכתר. שילוב המרכיבים הללו עם העצם יוצר מערכת יציבה להחזקת השיניים המלאכותיות, תהליך המכונה אוסטאו-אינטגרציה. תהליך זה מאפשר לשתל להשתלב בעצם בצורה טבעית ויציבה, מה שמקנה לשתלים עמידות יוצאת דופן ויתרון על פני פתרונות אחרים להחלפת שיניים. שילוב זה תורם לא רק לשיפור המראה והפונקציונליות של הפה, אלא גם לבריאות הכללית של הפה והלסת.

תהליך השתלת השיניים מורכב ממספר שלבים, החל מהערכה ובדיקת מצב הפה, דרך השתלה כירורגית של השתל, ועד חיבור הכתר או השן החלופית לשתל. תהליך זה יכול לא רק לשפר את היכולת לאכול ולדבר, אלא גם לשמור על מבנה הלסת ולמנוע אובדן עצם. עבור אלו שסובלים מאובדן שיניים בעקבות תאונות, מחלות או נסיבות אחרות, שתלי שיניים מהווים פתרון המשלב נוחות, אסתטיקה ובריאות.

מתי יש צורך בהשתלת שיניים?

השתלים הדנטליים הם הפתרון המועדף במקרים בהם השיניים הטבעיות חסרות או אינן מתפקדות כראוי. הם מהווים חלופה מצוינת לשיניים תותבות נשלפות, שכן הם נראים טבעיים יותר, יציבים יותר ומקנים תחושת ביטחון בתפקוד יומיומי, כגון דיבור ואכילה. שתלים יכולים להחליף שיניים שאבדו כתוצאה מתאונות, מחלות, ריקבון מתקדם או מצבים רפואיים אחרים.

מעבר ליתרונות הפונקציונליים, שתלים דנטליים ממלאים תפקיד חשוב במניעת אובדן עצם. כאשר שן טבעית חסרה, עצם הלסת עלולה להתחיל להתכווץ עקב חוסר גירוי. השתלים מחקים את הפעולה הטבעית של השיניים ומסייעים לשמור על מבנה העצם ושלמות הפנים. בכך הם מספקים פתרון נוח ובריא לאורך זמן, ללא הצורך בהסרה יומית של התותבות או שימוש בדבקים לא נוחים.

לא כל אדם הוא מועמד אידיאלי להשתלת שיניים. כדי שההליך יצליח, יש לוודא כי עצם הלסת בעלת צפיפות מספקת וכי החניכיים במצב בריאותי טוב. אנשים הסובלים ממחלות חניכיים, או כאלה במצב בריאותי רעוע, עלולים להיות בסיכון לסיבוכים בהליך השתלת השיניים. לכן, בדיקה מעמיקה והערכה רפואית קפדנית הן שלבים חיוניים בתהליך הקביעה אם המטופל מתאים לעבור השתלת שיניים.

סוגי שתלים

השתלים הדנטליים הקיימים כיום מסווגים לפי החומרים מהם הם עשויים והפרוצדורות בהן הם מושתלים. שתלי טיטניום: אלו הם השתלים הנפוצים ביותר בשל עמידותם הגבוהה והיכולת שלהם להשתלב בצורה טבעית עם העצם. טיטניום נחשב לתקן הזהב בהשתלות שיניים, בזכות התאמתו הביולוגית הגבוהה והעמידות הממושכת שלו. שתלי זירקוניה שתלים אלו מציעים יתרונות אסתטיים חשובים וכן זהו

 חומר חזק, עמיד והיפו-אלרגני, ולכן מהווה חלופה מעולה עבור מטופלים עם רגישויות.

Back to top button