חדשות הארץמבזקים

בצל הלחימה, איגוד השחמט הישראלי אירח את 'אליפות העל' הבינלאומית

אחת התחרויות הנוצצות בעולם בשחמט התקיימה ביומיים האחרונים בירושלים. 'אליפות העל' בשחמט הינה אירוע בהשתתפות אלופי עולם, רבי אמנים ואמנים בינלאומיים וישראלים, כאשר קיומה בימים אלו הינה בגדר הבעת תמיכה במדינת ישראל. האירוע הינו תוצר של שיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, המשרד לירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

בתום יומיים של משחקים מותחים ומעוררי עניין רב, ניצח השחמטאי פטר סבילדר הרוסי. אל המקום השני הגיעו שלושה שחמטאים יחדיו, בניהם אביטל בורוחובסקי הישראלי, לאחר שרשם יום משחקים נפלא וניצח היום (רביעי) בכל ארבעת המשחקים שלו. במקביל, התקיימה גם אליפות ירושלים בשח מהיר בהשתתפות יותר מ-300 שחמטאים במגוון גילאים מהארץ והעולם, באליפות זו ניצח הכישרון הישראלי, רב אמן יהלי סוקולובסקי בן ה-18 מראשון לציון.

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר: "אני מברך את המנצחים , מבחינתנו, קיום התחרות בתקופה כזו היא הוכחה לחוסן הירושלמי ולעובדה שבירת הספורט של ישראל היא הבית לכל תחרויות הספורט. במקביל אני מזמין את הירושלמים ועם ישראל להגיע מחר לכיכר ספרא לשבור את השיא במשחק סימולטאני ענק וחגיגי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט גיל בורוחובסקי: "במשך חודשים עמלנו על קיום התחרות בצל המלחמה, זה התחיל במלחמה בדרום וכעת עיקר הלחימה בצפון, לא היה פשוט להביא לארץ בימים בהם יש אזהרות מסע וביטולי טיסות את השחמטאים הבכירים בעולם לכאן, ואני מודה לכל הצוות על אירוע איכותי ומוצלח מאוד. מדינת ישראל הפכה בשנים האחרונות לבירת השחמט עם אירועי ענק ועשרות אלפי שחמטאים פעילים, נמשיך לפעול להרחבת פעילות השחמט והנגשתו להמונים."

יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, ד"ר צביקה ברקאי, אמר: "קיום האליפות בימים אלו עם שחמטאים בכירים מכל העולם היא השג אדיר. אני מודה לשותפים שלנו ומברך את המנצחים בפרט והמשתתפים בכלל. נמשיך להעלות על נס את קרנה של מדינת ישראל והשחמט הישראלי".

מחר יינעלו שלושת ימי התחרות, כאשר אירוע השיא הינו משחק שחמט סימולטאני ענק בכיכר ספרא, בהשתתפות כ 1,000 שחמטאים מכל רחבי הארץ. האירוע יתקיים במעמד שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויוקדש לקריאה לשחרור החטופים עם מייצגי ענק מיוחדים.

כמו כן, השולחנות באירוע יוקדשו לסוגיות חשובות שונות: שולחן הצדעה לכוחות הביטחון, שולחן לזכרו של השחמטאי רס"ן יהודה נתן כהן, שנפל בעזה וחבריו יבואו להנציחו, שולחן לזכר ישראל אשל, מייסד איגוד השחמט בהשתתפות בנו נתן אשל ו-9 מצאצאיו, שולחן הצדעה למד"א, שולחן להעלאת המודעות לבעלי מוגבלויות, שולחן הצדעה להייטק הישראלי ועוד. המשחקים יחלו בשעה 17:30, הציבור הרחב מוזמן."

אליפות העל הבינלאומית בירושלים - שחמט
צילום: se יח"צ
אליפות העל הבינלאומית בירושלים - שחמט
צילום: se יח"צ
אליפות העל הבינלאומית בירושלים - שחמט
צילום: se יח"צ
אליפות העל הבינלאומית בירושלים - שחמט
צילום: se יח"צ
אליפות העל הבינלאומית בירושלים - שחמט
צילום: se יח"צ
אליפות העל הבינלאומית בירושלים - שחמט
צילום: se יח"צ

Back to top button