מבזקיםפוליטי / מדיני

בצלמו דורש להעמיד לדין את ח"כ תומא סולימאן על הסתה ותמיכה באויב

ארגון "בצלמו" דורש להעמיד לדין פלילי על הסתה ותמיכה באויב את ח"כ עיידא תומא סולימאן (חד"ש), על דבריה אתמול (שלישי), בהם טענה שאירוע ה-7 באוקטובר "אינם טרור".

שי גליק מנכ"ל בצלמו, שיגר ליועמ"ש ולוועדת האתיקה מכתב בהו הוא דרש להעניש בחומרה את סולימאן וציין כי: "ישנם אנשים קיצונים והזויים שבוחרים בשעה זו לתמוך באויב ועליהם לשלם את מלוא המחיר על כך. ח"כ עיידא תומא סולימאן בחרה בצד של האויב.

גליק מזכיר את דבריה של סולימאן השבוע: 'בוא נתחיל בשאלה מה זה טרור. מי מגדיר מה זה טרור. בהיסטוריה של כל העמים בעולם, כאשר אתה מתחת לכיבוש, יש לך זכות להגן על עצמך מהכיבוש. ורק אתה תקבע איך אתה נלחם בכיבוש. לי יש אפשרות להגיד מה אני חושבת על זה אבל אני לא זו שתחליט. אני כן
אלחם בכיבוש. אם זה תמיכה בטרור אני לא יודעת מה זה טרור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לטענת גליק, "פשוט לא יאומן. טבח ואונס וחטיפות אכזריים. באף חוק בעולם באף חוק אפילו של מאפיות אסור לעשות את מה שמחבלי נוחבא עשו בשביעי באוקטובר אבל בראש שלה זה חוקי. אין כל ספק שכאשר חברת כנסת בישראל אומרת שמותר לתושבי עזה או תושבי יו"ש הפלסטינים להתנגד איך שהם רוצים, זו הסתה לרצח בצורה החמורה ביותר."

גליק מציין: "בעוד שהיא טוענת שמה שמחבלי חמאס זה חוקי וזכותם המלאה, היא תוקפת את צה"ל שהרג את מחבלי חיזבאללה וקוראת לזה טבח: 'טבח בדרום לבנון. 270 הרוגים—וזה רק המספר הראשוני. מאות עדיין קבורים מתחת להריסות, ומעל ל-800 פצועים. אותן תמונות מזעזעות שראינו בתחילת המלחמה בעזה, אותה זוועה, אותה תמיכה עיוורת. נשים, ילדים וזקנים חפים מפשע נמחצים תחת הפצצות. כמה דם עוד יישפך עד שיבינו פה שמלחמה לא תביא שום ביטחון?'

'המלחמה הזו מביאה רק הרס ופשעים, לא שלום ולא ביטחון. עזה עדיין סובלת תחת הפצצות, והמשבר ההומניטרי מחמיר. אין מקום בטוח, גם המפונים מופצצים באוהלים שלהם, חשופים לרעב, מחלות, וגשמים. בגדה הכבושה, המתנחלים תוקפים ומוליכים אימה יום אחרי יום', כך סולימאן.

גליק מוסיף: "מדובר בזמן מלחמה והיא טוענת שחיילי צה"ל עושים טבח. מדובר בשקר גמור, הסתה נגד חיילי צה"ל ונגד מדינת ישראל. הציוץ הגיע למאות אלפי איש! לאור חומרת המעשה יש לפתוח נגדה בחקירה פלילית בגין תמיכה במעשה טרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור, הפצת תעמולה כוזבת בשעת מלחמה, בגידה ועוד."

עוד כותב גליק: "נזכיר שזה לא מקרה ראשון מאז המלחמה שבו היא שיקרה והסיתה. בתחילת המלחמה היא בחרה להסית ולשקר נגד פעילות צהל והמדינה ועד היום השקר שלה, שבו היא כתבה שצה"ל הפציץ בית חולים, עד היום השקר הזה מופיע אצלה בעמוד הטוויטר, כאשר אפילו החמאס מודה שה שקר הזה לא נכון. היא פשוט יותר שקרנית מהחמאס".

ח"כ עיידא תומא סולימאן (חד"ש)
צילום: אמיר דיב

Back to top button