מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה סילמן מתנגדת להעברת סמכויות בתחום הפסולת למשרד האוצר

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, וגורמי המקצוע במשרדה, מביעים התנגדות חריפה להצעת משרד האוצר שהתקבלה ביום שישי, רגעים לפני כניסת השבת, להעביר סמכויות ואחריות בניהול תחום הפסולת ממשרד הגנת הסביבה למשרד האוצר. לדבריהם, ההצעה חורגת מהסטנדרטים המקצועיים המקובלים בעולם, לרבות באיחוד האירופי וב-OECD, ונראה כי גובשה ללא התייעצות מקצועית וללא דיון מקדים.

"משרד האוצר מנסה לנסח מחדש את מדיניות הפסולת הלאומית במקום המשרד להגנת הסביבה, הצעה זו אינה מקצועית ומסכנת את קידום תחום ניהול הפסולת בישראל," נמסר מטעם המשרד. עוד נמסר: "ההצעה כוללת חלקי מדיניות בלתי מבוססים העלולים לפגוע ביישום תכניות קיימות ולרחק את ישראל מיעדיה הבינלאומיים."

המשרד להגנת הסביבה מוביל כיום מהלך אסטרטגי של מעבר מהטמנת פסולת להפקת אנרגיה והפיכתה למשאב, בשיתוף השלטון המקומי. "הקמת גוף חדש בשלב זה תעצור את ההתקדמות בתחום ותגרום לנזק משמעותי," אמרה השרה סילמן. המשרד גם מציין את היעדר ההתייחסות למושגים מרכזיים כמו מחזור וכלכלה מעגלית בהצעת האוצר, מה שמעיד על גישה צרה ומוגבלת לנושא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום, משרד הגנת הסביבה מדגיש כי על כל שינוי בתחום הפסולת להתבצע בהובלת המשרד ותוך שיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. "אנו נמשיך לפעול למען שמירה על בריאות הציבור ואיכות הסביבה, מתוך אחריות מקצועית ולטובת הציבור והדורות הבאים," סיכמה השרה.

ארכיון. צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

Back to top button