מבזקיםפוליטי / מדיני

תושבי הצפון זועמים: "הפסקת אש כעת מתירה את דמם של תושבי הצפון"

תושבי הצפון זועמים על המגעים לכאורה, לקיום הפסקת אש בצפון והדיווחים כי היא צפויה להיכנס לתוקף בשעות הקרובות. מטה נלחמים על הצפון המייצג אלפי משפחות שפונו מביתן מסר: ״הפסקת אש תהווה אות קין על הממשלה, ופגיעה בתושבי קו העימות הצפוני שסובלים כבר קרוב לשנה בפטריוטיות״.

רפאל סלאב, ממובילי המטה, אמר כי: ״לא ייתכן שאחרי שנה של הפקרות מוחלטת בצפון, שבוע אחרי שנסכו בנו תקווה לחזרה הביתה וקצת גאווה לאומית, כבר מקפלים את עוצמתו של צה״ל והולכים להסדר מדיני. הוצאתם לנו את טיפת האוויר האחרונה שנותרה. מי שיחתום על הסכם מדיני כעת – דם הנרצחים בטבח הבא בצפון יהיו על ידיו. זו שגיאה מבצעית. זו שגיאה טקטית. ובעיקר, זו חרפה לאומית ממעלה ראשונה.״

מתן דוידיאן, ממובילי המטה ונציג המפונים של שלומי בירושלים מסר כי ״אם אתם לא מסוגלים לנצח, תחזירו את המפתחות, נדאג אנחנו לנצח! אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון להישמע רק לצרכי הביטחון של מדינת ישראל ולהדוף את כל הלחצים מבחוץ״. מעיין בניזרי, גם היא ממובילות המטה מסרה: "אנו תושבי הצפון, לא מוכנים להפסקת אש. הפסקת אש כעת מתירה את דמם של תושבי הצפון, לא נחזור הביתה אם חיזבאללה לא יוכרע!״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ריטה בן יאיר, תושבת הצפון וממובילות המטה: ״הצבא שלנו חדור מטרה יותר מתמיד כבר לא מעט זמן, במיוחד בשבועות האחרונים שרואים שיש שינוי מהגנה להתקפה. ההחלטה על הפסקת אש תרסק את המורל של החיילים ואת תחושת הניצחון עם החלטה בזויה כזאת. כאמא ל- 2 חיילים ומפונה מהצפון כבר 11 חודשים אני דורשת: אסור לתת שקט לאוייב״.

בתוך כך, ראשי רשויות הצפון הודיעו לפני זמן קצר כי היום בצהריים (חמישי) תתקיים ישיבת חירום של ראשי הרשויות בצפון במטרה להעביר מסר חד וברור לממשלת ישראל: "לא להפסקת אש, כן להמשך האש עד לניצחון המוחלט שיחזיר את תושבינו הביתה בביטחה". ראשי הרשויות הזמינו את התקשורת לסקר את הישיבה שתתקיים בשעה 13:00 באולם המליאה בבניין העירייה בקריית שמונה.

במקביל, יושב ראש הימין הממלכתי, חבר הכנסת גדעון סער נשא דברים בפני שגרירי מדינות האיחוד האירופי בישראל לפני שעה קלה בתל אביב ואמר: ״אני מתנגד להפסקת אש זמנית בצפון כעת, שתהיה טובה רק לחיזבאללה ותאפשר לו להתאושש מהמכות הקשות שספג. לא ראיתי לחץ בינלאומי להפסקת אש בצפון במהלך כל השנה האחרונה בה טיווח החיזבאללה את צפון ישראל״.

זירת נפילה - צפת
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
יו"ר המחנה הממלכתי גדעון סער - כנס שגרירי מדינות האיחוד האירופי בישראל
יו"ר המחנה הממלכתי גדעון סער, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

Back to top button