בריאותמבזקים

מתחילת השבוע: 50 תינוקות נולדו בחניון התת קרקעי ברמב"ם

50 ילודים, מתוכם 13 בניתוח קיסרי ושני זוגות של תאומים, נולדו מאז צהריי יום ראשון ועד היום (חמישי), בבית החולים התת-קרקעי הממוגן ברמב"ם. בתחילת השבוע, בעקבות ההסלמה בגבול הצפוני, הועבר מערך ההריון והלידה של רמב"ם שלוש קומות מתחת לפני הקרקע, אל מה שנחשב לבית החולים הממוגן הגדול מסוגו. עבור היולדות של רמב"ם מדובר במקום לידה לא רגיל, אך הבטוח ביותר.

"זה פשוט מטורף. עד עכשיו אני לא מאמינה שילדתי בחניון", אומרת בר סלמוב, בת 32 מטירת כרמל, שילדה הבוקר את בתה ברמב"ם, "הכל היה פשוט מושלם. מושלם. מרגע שהגענו, כל צוות שפגשנו, כל איש או אשת מקצוע, כולם היו מדהימים. הלידה עברה בקלות ובמהירות. ממש לא שמתי לב איפה אני. רק אחרי שהכל הסתיים אמר לי בעלי, בר- את קולטת? ילדנו בחניון".

לסלמוב, שילדה כעת בת, אחרי שני בנים, זו לא הלידה הראשונה בנסיבות מאתגרות. את בנה השני ילדה בתקופת הקורונה: "12 שעות בחדר לידה עם מסיכה. לא היה פשוט. כבר עדיף ללדת בחניון", היא צוחקת, "אבל ברצינות – זה לא חשוב מה ואיפה. העיקר שכולם בריאים ושהכל מסתיים בשלום. מה שבטוח, יש לנו סיפור לנכדים, וגם חניה בחינם לכל החיים לא תזיק", היא מסכמת בקריצה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בקיץ 2006, עם פרוץ מלחמת לבנון השנייה, על היולדות שהגיעו לבית החולים, נכפתה מציאות לא פשוטה של לידה תחת ירי בלתי פוסק של טילים. החוויות הלא פשוטות ההן הולידו מחקרים והפקת לקחים, שיושמה במתקן התת קרקעי שנבנה בעקבות המלחמה ההיא.
"חווית היולדת והעיטוף שלה, הם שעומדים במרכז הפעילות שמתקיימת בימים אלו בבית החולים התת קרקעי הממוגן", מדגישה מיכל קרנצלר, מנהלת הסיעוד במערך ההריון והלידה של רמב"ם, "אם בלבנון ה-2 פעלנו יותר מתוך ראייה רפואית, עכשיו אנחנו ממוקדים ביולדת ובהרגשה שלה, באופן שבו היא חווה את הדברים ובניסיון לתת לה את התחושה הכי מוגנת שאנו יכולים, מבחינת בטיחות הטיפול ליולדת ולילוד."

"מעבר לעובדה שהן נמצאות פיזית במקום הכי בטוח שיש, הדבר נעשה באמצעות תפיסת טיפול מעט שונה, שמאפשרת ליולדות להיות יחד עם המלווים והילודים במצב של "אפס הפרדה אם ילוד", כאשר אנשי המקצוע זמינים לכל צרכי האימהות וילדיהן בכל עת. למרות הסיטואציה המאתגרת, אנו מחוייבים אפשר ליולדות שלנו להיות מרוכזות במה שחשוב כעת: הלידה שלהן והחיים שזה עתה הביאו לעולם".

תינוקייה - בית חולים תת קרקעי
צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

Back to top button