מבזקיםספורט

"אות הנשיא בספורט" הוענקה למועדונים על תרומתם החברתית

נשיא המדינה יצחק הרצוג, העניק אתמול (חמישי) את ״אות הנשיא בספורט״ למועדונים מקצועניים בליגת העל והליגה הלאומית על הצטיינות בעשייה ובתרומה חברתית וקהילתית. זו השנה התשיעית בה מוענק ״אות הנשיא בספורט״, במסגרת המיזם המשותף של בית הנשיא יחד עם משרד התרבות והספורט, וערכים בספורט שנקרא "משחק קבוצתי".

השנה, הוחלט כי ״אות הנשיא״ יהיה בסימן המלחמה, והוא יוענק לאלו אשר תרמו למרחב הספורטיבי וחיזקו את החוסן החברתי, לאחר מתקפת הטרור בשבעה באוקטובר, ובחודשים שלאחריה. טרם תחילת הטקס, קיים הנשיא מפגש מצומצם עם יושבי הראש ומנכ"לי המועדונים המשתתפים באות הנשיא, וחברי פורום המנכ"לים, במטרה לשמוע את הקשיים העולים בעקבות אתגרי השעה.

הזוכים באות הנשיא בספורט: מועדון הכדורגל מכבי חיפה. הזוכים בציון לשבח עבור עשייה חברתית קהילתית: מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים, מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב ומועדון הכדורגל מכבי תל-אביב. הזוכים באות הוקרה עבור עשייה חברתית וקהילתית בעקבות המלחמה: מועדון הכדורגל בני יהודה תל-אביב מועדון כדורסל הגברים הפועל ירושלים ומועדון כדורסל הנשים ׳הפועל לב׳ ירושלים. הזוכים באות הנשיא על הובלת מיזם ייחודי במסגרת המלחמה: האיגוד המקצועי – ׳איגוד האופניים׳ ולענף על – ׳ההתאחדות לכדרוגל׳.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״במהלך המלחמה אנחנו מבינים שוב ושוב – שספורט הוא לעולם לא ׳רק׳ ספורט. ראינו זאת גם באולימפיאדה. הוא יכול להפוך לחוט מקשר לחיים ולמקורות תמיכה חברתיים, הוא יכול להיות למקור אדיר לגאווה מקומית, למצוינות ולמסוגלות, הוא יכול להיות כוח שבונה ומחזק את הגוף ואת הנפש, ולא פחות מכך – כוח שבונה קהילה, זהות ושייכות. הסולידריות בספורט הישראלי, עם החטופים, עם הקהילות הנפגעות ועם הנופלים והנרצחים, עם כל הכאב הישראלי באשר הוא – חוצה מגזרים, מחנות פוליטיים וצבעי מדי קבוצה – היא באדום וירוק, בכחול וצהוב, באצטדיון המקצועי או באולם הקהילתי, בבריכה במכון וינגייט, ואפילו בזירות ובאולמות בפריז. הסולידריות הזו, הכוח התומך, הוא מה שמוביל את בית הנשיא להוביל את המיזם ״משחק קבוצתי״, יחד עם משרד התרבות והספורט, ועמותת ״ערכים בספורט״.

הנשיא הוסיף: "בחודשי המלחמה הוקדשה פעילות המיזם למינוף הכוח המיטיב של הספורט והמשמעות הערכית של הספורט, הספורט עלול להיות לזירה של שנאה, אלימות, כאסח, גזענות. אבל יכול להיות גם זירה של איחוי של בניה של לכידות. ובשנה כל כך קשה ומאתגרת, אנחנו בחרנו כולנו לקום יחד מהשבר– כעם אחד, שנאבק, וחשוב שנאבק בפילוג, בקיטוב, ולקום לפעולה של ריפוי ושיקום."

"אסיים בתפילה ובזעקה לחזרתם המיידית של אחיותינו ואחינו החטופים, כחלק מהברית העליונה ביותר בין המדינה לאזרחיה. אני מתפלל לרפואת הפצועים בגוף ובנפש, להצלחתם ושלומם של חיילות וחיילי צה"ל באשר הם בכל מקום ומקום, ולחזרתן הביתה של המשפחות והקהילות העקורות מהצפון והדרום, כולל, כמובן, כל מועדוני הספורט. ברשותכם, אני פונה מכאן לעם כולו ומבקש לעודד ולומר: אני בטוח – בטוח! – שנעבור את התקופה הקשה הזאת ושהיא תסתיים לטובה. יש לנו עם נפלא ומופלא, שיגבר על כל אתגר, גם הקשה ביותר. יהי רצון שתכלה שנה וקללותיה, ושנזכה לשנה של בשורות טובות, ישועות ונחמות״.

מנכ"ל בית הנשיא, אייל שויקי אמר: "עם ישראל שרוי בשנה האחרונה בתוך שכול וכאב עצום על רציחתם ועל חטיפתם של ישראליות וישראלים רבים שעדיין נמצאים בשבי החמאס. בתוך האפלה הזו הבליחו גם אורות גדולים של ערבות הדדית מופלאה, לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל. מיזם "משחק קבוצתי" הוא אור בתוך האפלה, שמקדם באמצעות מועדוני הספורט ברחבי הארץ תמורות חברתיות וקהילתיות לחיזוק החוסן האישי והקהילתי ולהעצמת הלכידות החברתית. מיזם שמעניק באמצעות הספורט תקווה, שיקום, פיתוח ועתיד טוב יותר לכלל אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל. אני מברך את מועדוני הספורט שקיבלו השנה את אות הנשיא בספורט ואת כלל המועדונים במיזם, שפועלים בתנאים קשים בעת מלחמה לחיזוקה של החברה הישראלית כולה״.

נורית דאבוש, יו״ר ערכים בספורט: ״אנחנו כאן כדי להצדיע לאלו שהבינו שחייבים לנשום נשימה עצובה וכואבת, ולהתחיל לבנות ולהבנות. התחושה הזאת של העוצמה הפנימית המלווה בחוסר האישי לצד החובה לבנות קבוצת שייכות של תהליך חוסן קהילתי ולאומי ליכד את כולנו לעשייה יוצאת דופן. דווקא כאן במקום הלכאורה כה טבעי, במגרשי הכדורגל והכדורסל בהובלת עמותת ערכים בספורט הגשמנו חלומות וערכים של החברה הישראלית כולה והפכנו אותה למציאות, כאן במועדוני הנוער והילדים וקבוצות הבוגרים המילים ערבות הדדית וראיית האחר וקבלתו קיבלו משמעות אמיתית ולא נשארו בגדר ערכים אוליסטים שנאמרים מפה לחוץ. כאן הערכים של עבודות צוות וארגון משאבים של ארגונים רבים וטובים דרשו מבית הנשיא והמשרד לתרבות הספורט יחד במטרה משותפת ערכית וחברתית, קיבלו מימד מציאותי והפכו לפרויקטים מחוללי שינוי במציאות מורכבת״.

בסיום האירוע, נערך פאנל בהנחיית רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, בנושא ״המועדון כבית קהילתי – כוח של הספורט״ ובהשתתפותם של אסף מרקו, מנהל מועדון הכדורסל בנהריה, נויה כהן שוערת במועדון הכדורגל פנתרות אשדוד וליעד אוליאל, מנהל ושחקן במועדון עדי נגב. רעיית הנשיא סיכמה את הפאנל ואמרה: ״ספורט הוא הרבה יותר מספורט. הפן החברתי, במיוחד בחודשים האלו – כל כך נוכח, וחזק. אני רוצה להודות לכם, וקודם בשיחה מוקדמת, הנשיא אמר שמועדון הוא לפעמים יותר ממשפחה, אני מחזקת אתכם, ואני שמחה שיש לנו משחק קבוצתי והלוואי ונדבר על משחק קבוצתי בימים של שגרה. תודה רבה לכם״.

אירוע אות הנשיא בספורט - נשיא המדינה יצחק הרצוג
צילום: קובי גדעון, לע״מ
אירוע אות הנשיא בספורט - נשיא המדינה יצחק הרצוג
צילום: קובי גדעון, לע״מ
אירוע אות הנשיא בספורט - נשיא המדינה יצחק הרצוג
צילום: קובי גדעון, לע״מ
אירוע אות הנשיא בספורט - נשיא המדינה יצחק הרצוג
צילום: קובי גדעון, לע״מ

Back to top button