חדשות הארץמבזקים

שבוע החדשנות והמדע הישראלי הצליח להתקיים למרות המצב הביטחוני

אלפי הורים וילדים השתתפו אתמול (חמישי) בפסטיבל המדע הבינלאומי "ליל המדענים והמדעניות 2024" המצוין באירופה ובישראל שהתקיים במבחר אוניברסיטאות, מכללות, מרכזי מחקר ומוזיאוני מדע. הפסטיבל ביוזמת האיחוד האירופי ובתמיכת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה התקיים השנה בסימן "משקיעים בלא נודע" ולמבקרים הוצעו בחינם מגוון סדנאות חווייתיות, פעילויות, הדגמות, סיורים, ניסויים והרצאות מרתקות בתחומי בינה מלאכותית, חדשנות טכנולוגית, חלל ומדע.

בשל המצב הביטחוני וכדי לאפשר לקהלים רחבים להשתתף מהבית ב"ליל המדענים והמדעניות 2024 ", האירועים בקמפוס מכון ויצמן למדע ברחובות , מכון מיגל בטבריה, מדעטק חיפה, ומכללת אורנים בקרית טבעון הונגשו לציבור באופן מקוון באמצעות זום (ZOOM).

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל שהתארחה בשידור המקוון של מכון דוידסון למדע ברחובות התייחסה בדבריה לילדים ולנוער שוחר מדע המהווים את דור העתיד של ישראל: "נוער שוחר המדע הוא המפתח לעתיד מזהיר למדינתנו. מצוינות בלימודי STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) אינה רק יעד אישי אלא גם משימה לאומית. השקעה בחינוך מדעי וטכנולוגי היא השקעה בביטחון, בכלכלה ובחברה שלנו. בני הנוער של היום הם הממציאים, המדענים והמנהיגים של מחר, ועלינו להעניק להם את הכלים וההזדמנויות להצליח ולשגשג.”

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אירוע "ליל המדענים והמדעניות האירופי בישראל" הוא אירוע שיא החותם את אירועי שבוע החדשנות והמדע הישראלי 2024 שנערכו ברחבי הארץ בתמיכת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ובהובלת אגף בכיר מדע וקהילה. במהלך השבוע פתחו מוסדות מדעיים את שעריהם לציבור הרחב לחוויית מדע אינטרקטיבית בה נפגשו המבקרים עם חוקרים וחוקרות ישראליים, וחוו באופן בלתי אמצעי את העשייה המדעית הישראלית.

ליל המדענים והמדעניות 2024
צילום: דוברות משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה



ליל המדענים והמדעניות 2024
צילום: דוברות משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה


ליל המדענים והמדעניות 2024
צילום: דוברות משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה

Back to top button