חדשות הארץמבזקים

ארגון מגדלי הפירות: "לא יחסר תפוח ורימון לשולחן החג- על אף הירי"

ארגון מגדלי הפירות בישראל מדווח כי קטיף התפוחים בגבול הצפון ובגולן מתנהל כרגיל, אף על פי הירי הבלתי פוסק לאזור הצפון. השנה צפויים המגדלים לקטוף כ-95 אלף טון תפוחים ו-25 אלף טון רימונים, זאת לקראת חגי תשרי.

לקראת ראש השנה וחגי תשרי, אומר ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "בחגי תשרי, לא יחסר תפוח ורימון לשולחן החג, זאת למרות אתגרי המלחמה המקשים על קטיף רציף בגבול לבנון. כמעט שנה שחקלאי הגליל העליון מתמודדים עם הקושי להגיע לכל שטחי מטעים הפרי סמוכי הגדר המופגזים. למרות זאת החקלאים ממשיכים לעבד את המטעים ולקיים את הקטיף בהפוגות. עקב כך צפויה ירידה בכמות היבול".

בלחסן מדגיש כי שטחי גידול התפוחים בישראל משתרעים על פני 32 אלף דונם, כאשר כ-95% מהמטעים נמצאים בהרי הגליל והגולן. לצד זאת, בן כהן, ראש מועצה אזורית באר טוביה, מוסיף כי קטיף הרימון החל וצפוי להימשך עד נובמבר, עם ירידה קלה ביבול השנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ירון בלחסן מציין: "דווקא בעת הזו של המלחמה על משרד החקלאות וממשלת ישראל לעודד ולחזק את החקלאות הישראלית, לתת מענקי נטיעות, להגדיל את מכסות הקרקע והמים, ולהשקיע במחקר ופיתוח ושיטות גידול מתקדמות להגדלת הפריון, אנו רוצים להמשיך לנטוע ולייצר תוצרת חקלאית איכותית, כדי שלא נהיה מדינה תלוית יבוא. אני קורא לציבור הרחב לקראת חגי תשרי לצרוך תוצרת מקומית, מפוקחת ובריאה מחקלאי ישראל ולא מארצות ניכר ולתמוך בחקלאים הישראלים היושבים בגבולות המדינה, משמשים אזרחים-חיילים, וממשיכים גם בחירום לדאוג לביטחון המזון של אזרחי המדינה תוך סכנה מתמדת".

ירון בלחסן מנכל ארגון מגדלי הפירות בישראל
צילום: ארגון מגדלי הפירות בישראל
בן כהן ראש מועצה אזורית באר טוביה- ניתן לשימוש ללא קרדיט
צילום: מועצה אזורית באר טוביה
אסף שוורץ- מנהל מטע קיבוץ יראון בקטיף תפוח בגבול- צילום מטע יראון
צילום: מטע יראון

Back to top button