מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ באו"ם: "האם תעמדו לצד דמוקרטיה ושלום או לצד דיקטטורה?"

ראש הממשלה עלה לפני זמן קצר (שישי) לשאת את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם ואמר: "האויבים שלנו מחפשים לא רק להרוס ולהכחיד אותנו אלא להרוס את הציווילזציה המשותפת שלנו ולהחזיר את כולנו לעידן שחור של עריצות וטרור. כשעמדתי פה שנה שעברה, אמרתי שאנחנו ניצבים בפני בחירה שמשה הציב בפנינו לפני כניסתנו לארץ המובטחת. משה אמר לנו שמעשינו יקבעו האם ננחיל לדורות הבאים ברכה או קללה. וזוהי הבחירה שבפניה אנו ניצבים היום: קללת האגרסיביות של איראן או הברכה שבפיוס היסטורי בין העם הערבי ליהודי. בימים שאחרי הנאום ההוא, הברכה שדיברתי עליה התחדדה- עסקת נורמליזציה בין ערב הסעודית וישראל נראתה קרובה מתמיד. אך אז הגיעה קללת השביעי לאוקטובר, אלפי איראנים גיבו מחבלי חמאס טרוריסטים מעזה, שפרצו לישראל וביצעו מעשי פלצות שלא ניתן לדמיין. הם רצחו בפראות 1200 אנשים, הם אנסו והטילו מום בנשים, הם ערפו ראשים, הם שרפו תינוקות בחיים, הם שרפו בחיים משפחות שלמות. חמאס חטפו 251 אנשים מעשרות אזורים שונים בארץ וכלאו אותם בצינוק של עזה. ישראל הצליחה להחזיר הביתה 154 מהחטופים, מתוכם 117 חזרו בחיים. אני רוצה להבטיח לכם- לא ננוח עד שהחטופים יחזרו הביתה."

בהמשך, סיפר נתניהו על החטופים וביקש מבני משפחתם שהגיעו לעצרת לעמוד. נתניהו סיפר על הטבח בנובה ועל קיבוץ בארי וחזר הבטיח למשפחות החטופים שלא ינוח עד שיחזיר את החטופים.

נתניהו המשיך: "ב-8 לאוקטובר חיזבאללה תקף מלבנון, מאז הוא ירה מעל 8000 רקטות לעבר הערים והאזרחים שלנו. שבועיים לאחר מכן, הצטרפו אליהם החות'ים מתימן. באפריל האחרון בפעם הראשונה, איראן תקפה את ישראל ישירות. יש לי מסר יש לי מסר לאיראן – אם תכו בנו – נכה בכם. אין מקום באיראן שזרועה הארוכה של ישראל לא תגיע אליו במידת הצורך. ויש לי עוד מסר – אנחנו מנצחים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו על האיום האיראני: "אם אתם חושבים שזו קללה רק על ישראל- אתם טועים. איראן רוצה להפיץ את הטרור שלה הרבה מעבר למזה״ת. אומות העולם צריכות לתמוך בעם האמיץ של איראן, על ממשלות העולם להצטרף לישראל בעצירת תכנית הגרעין של איראן, צריך לוודא שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, ישראל תעשה כל שבכוחה כדי שזה לא יקרה."

נתניהו על הסכמי שלום במזרח התיכון: "אני מאמין שהחזון הזה יכול להתגשם והרבה יותר קרוב ממה שאנשים חושבים, ישראל עשתה את בחירתה אל עבר עתיד של שלום במזרח התיכון, איראן ושותפיה עשו את בחירתם במזה״ת של טרור, יש לי שאלה אליכם- איזו בחירה הייתם עושים? האם תעמדו לצד דמוקרטיה ושלום, או שתעמדו לצד איראן, דיקטטורה ברוטלית שמייצאת טרוריזם ברחבי העולם. בקרב הזה בין טוב ורע לא צריכה להיות משוואה. כשאתם עומדים לצד ישראל אתם עומדים לימין הערכים והאינטרסים שלכם. כשאנחנו מגנים על עצמנו, אנחנו מגנים עליכם".

נאום ראש הממשלה באו"ם
צילום: מייק סגר, רויטרס

Back to top button