מבזקיםמשפטי/פלילי

בלי בושה: התחזו למתרימים עבור נזקקים- ופרצו לבתי קשישים

התחזו למתרימים עבור נזקקים, ופרצו לבתי קשישים- חוליית עברייני הרכוש המתחכמת, נעצרה "בשעת מעשה" על ידי שוטרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בימים האחרונים גובשה תשתית ראייתית למעשיהם והוגש נגדם כתב האישום על ידי יחידת התביעות של משטרת ישראל. במהלך החודשים האחרונים, ניהלה היחידה המרכזית במחוז ירושלים את חקירתה של הפרשייה שבמרכזה חוליית עברייני רכוש האחראים להתפרצויות לדירות מגוריהם של קשישים ברחבי הארץ.

על פי ממצאי החקירה שהתנהלה בימ"ר ירושלים ועובדות כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים, נהגו חברי החוליה להצטייד בפנקס התרמות, התחזו למתרימים עבור נזקקים, וכך למעשה "הכשירו" את פעילותם העבריינית. בהמשך לכך, פרצו הנאשמים לבתי קשישים, תוך ששכפלו קודם לכך את מפתחות ביתם בתחכום רב.

כך למשל, בתאריך ה- 6.8 בשעות הצהריים, הגיעו חברי החוליה לביתם של זוג קשישים המתגוררים בשכונה שבדרום העיר ירושלים, ופרצו לדירה בזמן שבני הזוג יצאו לערוך לקניות. עם שובם של זוג הקשישים לביתם, הבחינו כי הבית נפרץ ונגנבו ממנו תכשיטים יקרי ערך בשווי של כ-30,000 ש"ח. שוטרי מחוז ירושלים שהוזעקו למקום, החלו מיד בסריקות אחר הנאשמים שנמלטו, וזאת במקביל לתחקור המקרה ואיסוף ממצאים וראיות מהדירה. בעקבות מקרה זה כאמור, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית בירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת החקירה, הצליחו חוקרי הימ"ר להתחקות אחר זהות הנאשמים- תושבי דרום ומרכז הארץ בשנות ה-40 לחייהם. בתוך כך, בתחילת החודש נתפסו הנאשמים ב"שעת מעשה", בזמן שניסו לפרוץ לדירה בתל אביב. הנאשמים נעצרו על ידי השוטרים, והועברו לחקירה בימ"ר ירושלים. מחקירת המקרים עלה, כי חברי החוליה ביצעו "פעולות הכנה" לצורך אותן התפרצויות שנעשו על ידם, לאחר תכנון ותחכום רב, תוך שבין היתר עקבו אחר הקורבנות כדי לוודא שאינם בביתם, ורק אז נהגו להתפרץ לבית ולגנוב תכשיטים בשווי רב.

עוד עלה במסגרת החקירה, כי הנאשמים נהגו לאתר בתי קשישים ולדפוק על דלתם במסווה של מתרימים לנזקקים, זאת כשהם מצוידים בפנקס התרמות. לצורך הכנת השטח לקראת המעשה הפלילי העיקרי, ההתפרצות והגניבה, נהגו הנאשמים לצלם את בעלי הבית ללא ידיעתם וגם את מפתח הדירה שהיה מונח בכניסה לבית.

כך פעלו הנאשמים במסגרת הכנת השטח באותו מקרה מתאריך ה- 6.8, בו אחד הנאשמים שלח את תמונת המפתח ובעלי הדירה לנאשמים הנוספים שלאחר מכן, עקבו אחר הקורבנות עת נסעו לערוך קניות בבית עסק בעיר. בזמן שהנאשם שוחח עם הקורבנות וביקש תרומה מהקשישים, ניצל רגע של היסח דעת, וצילם את מפתחות הבית מבלי שהבחינו בכך. באמצעות ציוד מתוחכם, הנאשמים שכפלו את המפתח המצולם ופרצו לבית באין מפריע, בו בזמן שאחד הנאשמים, עקב אחר הקורבנות, שימש כתצפיתן וסייע ליתר חברי החוליה לבצע את זממם.

לאחר מעצרם של שלושת הנאשמים כאמור ב"שעת מעשה", ובמסגרת חקירתם בימ"ר ירושלים, הוארך מעצרם מעת לעת בבימ"ש לטובת מיצוי חקירתם. בימים האחרונים, הושלמה החקירה וגובשה נגדם תשתית ראייתית בעבירות המיוחסות להם: התפרצות למגורים לבצע עבירה בצוותא חדא, גניבה בצוותא חדא וקשירת קשר לעשות פשע. אמש בתום חקירה, הגיעה פרשייה זאת לסיומה, לאחר שיחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים הגישה נגדם את כתבי אישום לבית המשפט.

סנ"צ יורם סגל, ראש מפלג תשאול בימ"ר ירושלים, ציין: ״אותה כנופיה, נהגה לבחור בקפידה את הקורבנות הקשישים חסרי הישע. לכן, השקענו מאמץ רב ומשאבים רבים בחקירה הזו, באיתור הנאשמים, בגיבוש הראיות והעמדתם לדין. ממצאי החקירה שניהלנו העלתה שמדובר בכנופיה שבמסווה של מתרימים 'תמימים' המצוידים בפנקס התרמות, נהגו לדפוק על דלתות קשישים תוך שהם מצלמים את מפתחות הבית ואת הבעלים ובאין מפריע, חוזרים לדירה, פורצים וגונבים".

ממשטרת ישראל נמסר: "זה המקום לחדד שוב בעיקר לאוכלוסיית הקשישים, אסור בשום אופן לפתוח את הדלת לאדם לא מוכר. ככל שעולה איזשהו חשד, יש לפנות למשטרה ולדווח על כך בהקדם. שוטרי היחידה המרכזית במחוז ירושלים, ימשיכו בפעילות נחושה ובלתי מתפשרת לאתר ולעצור את אותם העבריינים הכל למען שמירת שלום הציבור ורכושו ובפרט כשמדובר באוכלוסייה חסרת ישע״.

פריצה  - משטרת ישראל
צילום: דוברות המשטרה
פריצה  - משטרת ישראל
צילום: דוברות המשטרה
זוג קשישים
צילום: freepik

Back to top button