מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד על הצטרפותו של סער לממשלה: "המהלך הזה נכפה על נתניהו"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נשא דברים היום (שני) במליאת הכנסת והגיב בחריפות על הצטרפותו לממשלה בפעם השנייה במהלך המלחמה של גדעון סער. כזכור, סער יתמנה לשר ללא תיק, יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני וייקח חלק גם בפורום ההתייעצויות הביטחוני המצומצם של נתניהו.

לפיד אמר: "איזה עולב. כל מה שאנחנו רואים כאן היום. כל ההצגה הזו. איזה עולב. שני אנשים ששונאים ומתעבים אחד את השני, שלא מאמינים לאף מילה אחד של השני, מעמידים פנים שסידור עבודה פוליטי מהסוג הכי נמוך, הוא מעשה פטריוטי. הפטריוטיות היא אפילו כבר לא מפלטו של הנבל. היא מפלטו של המבוהל. מבוהל מזה שהוא לא עובר את אחוז החסימה. מבוהל מזה שלא יהיה לו נהג ולשכה ואנשים שיקראו לו "כבוד השר" ואז יגחכו בלעג מאחורי גבו."

לפיד המשיך: "אלא שמעבר לעולב, מעבר לציניות הגמורה, מי שיפגע מהעסקה הזו הם הלוחמים שלנו. מטרתו היחידה של סידור העבודה העלוב הזה, היא העברת חוק ההשתמטות. באמצע מלחמה, בזמן שיש לנו אלפי פצועים, מעל 700 חיילים שנהרגו, דרעי וגולדקנופף כפו על נתניהו עסקה: כסא מרופד לסער, תמורת הפקרת לוחמינו. המחנה הליברלי הרגיש אתמול כאילו הוא קיבל בעת-ובעונה אחת סכין בגב וחץ בלב. אני אומר לכם מפה, אני מבין לגמרי את ההרגשה, אבל אתם טועים. העסקה הזו לא תאריך את ימי הממשלה, היא תקצר אותם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אש האופוזיציה טען: "נתניהו לא רצה את המהלך הזה. הוא נכפה עליו בידי החרדים בשביל חוק ההשתמטות. המהלך הזה רק יכניס כאוס לתוך הממשלה שלו. אתם תראו את זה מגיע מהר מאוד. במקום 64 מאוחדים, יהיו לו 68 שלא מפסיקים לריב ביניהם. המהלך הזה כולו פוליטיקה מגעילה, אבל האתגרים של הממשלה הזו הם לא פוליטיים, הם נמצאים בעולם האמיתי. אלקין לא יודע להביא 60 מיליארד שקל שחסרים בתקציב. סער לא יודע להביא 25 גדודים שחסרים לצה"ל. שרן השכל לא תעצור את משפט נתניהו. הבעיות של הממשלה הזו לא יפתרו בגלל המהלך הזה. הם יחמירו. אני קורא מפה לציבור הליברלי. אני יודע שזה קשה. אני יודע שהיה אתמול יום מייאש, אבל הייתם אתמול בצד הצודק של ההיסטוריה, ואתם נמצאים בו גם היום."

לפיד סיכם: "אנחנו נסתכל אחורה על התקופה הזו והכל יהיה ברור. מי נאבק על עקרונותיו ומי נכנע. מי היה שם בשביל החטופים, ומי העדיף את הכסא. מי אהב את מדינת ישראל, ומי אהב רק את עצמו. אנחנו נמשיך להילחם נגד הממשלה הכושלת וההרסנית בתולדות המדינה. התקווה תנצח את הייאוש."

ח"כ יאיר לפיד
צילום: עידו רימון

Back to top button