מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפנייה ישירה לאזרחי איראן – צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שני) ישירות לעם האיראני, במטרה להבהיר את תמיכתו בהם ובמאבקם נגד המשטר. בנאומו, הוא הדגיש את הכאב והסבל שהמשטר האיראני גורם לעם, ואמר: "אני מדבר הרבה על מנהיגי איראן. עם זאת, ברגע המכריע הזה, אני רוצה לפנות אליכם – העם האיראני. אני רוצה לעשות זאת ישירות, בלי מסננים, בלי מתווכים."

"כל יום, אתם רואים משטר שמדכא אתכם, שנואם על הגנה על לבנון, על הגנה על עזה. ובכל יום, אותו משטר דוחף את האזור שלנו לעמקי האפלה ולעימותים נוספים. כל יום, הבובות מושמדות- תשאלו את מוחמד דף, תשאלו את נסראללה." ראש הממשלה מדגיש: " אין מקום במזרח התיכון שישראל לא יכולה להגיע אליו. אין מקום שלא נלך אליו כדי להגן על עמנו ולהגן על מדינתנו."

"עם כל רגע שעובר, המשטר מביא אתכם – העם הפרסי הנאמן – קרוב יותר לתהום. הרוב המכריע של האיראנים יודע שלמשטר שלו לא אכפת ממנו. אם באמת היה אכפת לו, הוא היה מפסיק לבזבז מיליארדי דולרים על מלחמות חסרות תועלת ברחבי המזרח התיכון. הוא היה מתחיל לשפר את חייכם. דמיינו אם כל הכסף הרב שהמשטר בזבז על נשק גרעיני ומלחמות זרות היה מושקע בחינוך של ילדיכם, בשיפור מערכת הבריאות שלכם, בבניית תשתיות במדינה שלכם, מים, ביוב, כל הדברים האחרים שאתם צריכים. דמיינו את זה. אבל אתם יודעים דבר פשוט – לעריצים של איראן לא אכפת מהעתיד שלכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו המשיך: "אבל לכם אכפת. כאשר איראן תהיה סוף סוף חופשיה, ורגע זה יגיע הרבה מהר יותר ממה שכולם חושבים – הכל יהיה שונה. עם ישראל והעם הפרסי, שניהם עתיקים, יהיו סוף סוף בשלום. המדינות שלנו, ישראל ואיראן, יהיו בשלום. כאשר היום הזה יגיע, רשת הטרור שהמשטר בנה בחמישה יבשות תפשוט רגל ותתפרק. איראן תשגשג כמו שמעולם לא הייתה. השקעות גלובליות, תיירות המונית, חדשנות טכנולוגית מזהירה מבוססת על הכישרונות העצומים הקיימים בתוך איראן. האם זה לא נשמע טוב יותר מעוני אינסופי, דיכוי ומלחמה?"

"ישנם עשרות מיליוני אנשים טובים ומוצלחים עם אלפי שנות היסטוריה מאחוריהם ועתיד מזהיר לפניהם. אל תתנו לקבוצה קטנה של קיצונים פנאטיים למחוץ את התקוות והחלומות שלכם. אתם ראויים ליותר. ילדיכם ראויים ליותר. כל העולם ראוי ליותר. אני יודע שאינכם תומכים באנסים וברוצחים של חמאס וחיזבאללה, אך המנהיגים שלכם כן. אתם ראויים ליותר. העם האיראני צריך לדעת – ישראל עומדת לצדכם. יהי רצון שנדע יחד עתיד של שגשוג ושלום."

צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

Back to top button