חדשות הארץמבזקים

גלנט לראשי רשויות בצפון: "השלב הבא במלחמה בחיזבאללה יחל בקרוב"

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום (שני) מפגש עם ראשי המועצות החברים בפורום ״קו העימות״, בראשות יו״ר הפורום, ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ׳. שר הביטחון שמע את דברי ראשי המועצות, וסקר בפניהם את התפתחות המערכה נגד חיזבאללה, עבור שינוי המצב הביטחוני והשבת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני.

בדיון, בו השתתפו שר הפנים משה ארבל ומפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, השר גלנט הדגיש בפני ראשי המועצות כי יפעל לטיפול בפערי הביטחון והמיגון הקיימים במועצות.

שר הביטחון אמר בסיום הדיון: "לפני חודש הבהרתי בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, שצריך לקבוע מטרת מלחמה נוספת וזה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. הפעולה שמתבצעת עכשיו היא למעשה חלק מהיישום של העניין הזה, ככה נראית העברה של מרכז כובד – חיסול נסראללה, חיסול הטילים, הרקטות, פגיעה בבכירים, והדבר הזה נשען על הצלחות מודיעיניות ומבצעיות מרשימות מאוד״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב – הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב של החזרת התושבים לבתיהם. את זה אנחנו נעשה, וכמו שאמרתי כאן לפני חודש: אנחנו נעביר את מרכז הכובד, כך אני אומר עכשיו: אנחנו נשנה את המצב ונחזיר את התושבים הביתה בכל מעמד שהעניין יידרש״, הוסיף.

עוד אמר: ״אני הגעתי לכאן מהגבול ממש, ממעבר עם הכוחות, עם המפקדים על תוכניות ועל אפשרויות לפעולה מסוגים שונים, וראיתי את הכוחות – הם ערוכים, הם חזקים, הם נמצאים בשיתוף פעולה הדוק. יש לנו את הלוחמים הכי טובים והכי מנוסים שהיו לנו אי פעם כי מה שעבר עליהם בשנה האחרונה לא עבר על אף חייל במדינת ישראל לפחות ממלחמת השחרור, אין עוד דברים כאלה, הם נלחמים ברצף״.

״אני חושב שהקשר הזה: חזית – עורף, הוא קשר חיוני והוא תמיד היה מאפיין מאוד מרכזי של מדינת ישראל שנשענה על ההתיישבות כמרכיב מפתח בביטחון ולהפך, הביטחון צריך להיות מרכיב מפתח בשביל ההתיישבות. אז אנחנו על הקשר הזה, אנחנו נמשיך ונעבוד ונשלים את המשימה שלנו, אבל אני מניח שכל מי שמסתכל עכשיו על השבועיים האחרונים ונזכר אולי בדברים שאמרתי לפני קצת פחות משנה – ״אם חיזבאללה יעבור את הקו האדום אנחנו נדע מה לעשות״, אז הוא עבר את הקו האדום ואנחנו פועלים. ועכשיו אנחנו ננצל את ההצלחה שלנו ונביא למצב שונה על מנת שיוכלו לחיות פה כמו שצריך לאורך עשרות שנים", הוסיף לסיום.

בפגישה השתתפו: ראש עיריית נהריה רונן מרלי, ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ׳, ראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי, ראש המועצה האזורית מעלה יוסף שמעון גואטה, ראש המועצה המקומית כסרא סמיע יאסר ג׳דבאן, ראש המועצה האזורית גולן אורי קלנר, ראש המועצה המקומית שלומי גבי נעמן, ראש מועצת חורפיש אנוור עאמר, ראש המועצה המקומית קצרין יהודה דואה, ראש המועצה המקומית גוש חלב שריף ניג׳ם, ראש המועצה המקומית מעיליא איליא עבד, ראש המועצה המקומית עין קנייא ואיל מוגרבי וראש המועצה אזורית גליל עליון גיורא זלץ.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט - ראשי מועצות בצפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני

Back to top button