מבזקיםצבא וביטחון

על רקע תחילת הפעולה הקרקעית: דובר צה"ל במסר לתושבי דרום לבנון

אלוף משנה אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, פנה הבוקר (שלישי) לתושבי דרום לבנון על רקע תחילת הפעולה הקרקעית של צה"ל וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בדרום לבנון מתנהלת לחימה עצימה, שבמסגרתה פעילי חיזבאללה מנצלים את הסביבה האזרחית ואתכם כמגן אנושי להתארגנות למימוש התקפות", מסר. "לטובת ביטחונכם האישי, נבקש להימנע מתנועה בכלי רכב צפון לכיוון דרום נהר הליטאני. אזהרה זו בתוקף עד להודעה חדשה".

אדרעי המשמש כראש תחום תקשורת ערבית בחטיבת דובר צה"ל, מכונה גם "דובר צה"ל בערבית", הוא גוף האחראי על התקשורת עם כלי התקשורת הערביים ומסירת מידע ונתונים הקשורים לפעילויות הצבא. תפקידו של הדובר הוא להבהיר עמדות צבאיות, לפרסם חדשות דחופות ולענות על שאלות עיתונאים בנוגע לפעולות צבאיות וביטחוניות באזור.

בתוך כך, אמש, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, תקפו באופן ממוקד ברחבי הדאחייה שבביירות נגד מספר אתרים לייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות נוספות של ארגון הטרור חיזבאללה. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים באמצעות אזהרת אוכלוסייה באזור, שימוש בחימוש מדויק וחוזי מהאוויר. ארגון הטרור חיזבאללה מקים במודע את אתרי הייצור ואמצעי הלחימה שלו מתחת ללב העיר ביירות, ומחביא אותם במרכזי אוכלוסייה בעיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״׳שג׳אעייה״ של אונר״א שבעיר עזה. מחבלי החמאס השתמשו במתחם בית הספר לפעילות צבאית, תכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף.

מדובר צה"ל נמסר: "ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. צה״ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות כנגד ארגוני הטרור."

כניסה קרקעית ללבנון
צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

Back to top button