מבזקיםמשפטי/פלילי

אכיפת חוק נרחבת בנגב: קנסות, מעצרים וניתוק תשתיות פיראטיות- צפו

בפעילות אכיפה משולבת, בהובלת שוטרי תחנת ערוער ממרחב הנגב עם גורמי אכיפה אזרחיים, שבוצעה בימים האחרונים, הושתו קנסות ונגבו חובות בשווי מוערך של מעל 100,000 ש"ח, נעצרו מעסיקים ושוהים בלתי חוקיים, עוקלו כלי רכב, נתפסו סמים וכמו כן בוצעה אכיפת תנועה מוגברת. בנוסף, 2 חשודים נעצרו על חם לאחר שיידו אבנים לעבר כלי רכב בכביש 25.

שוטרי המחוז הדרומי ממשיכים בפעילות נגד תופעות הירי, החזקת אמל"ח בלתי חוקי ונגד מחוללי פשיעה, במטרה לסכל באופן ממוקד פעילות פלילית הפוגעת בשלום הציבור ולחזק את בטחונו של האזרח הנורמטיבי, בהתאם למדיניות שקבע מפקד המחוז- ניצב אמיר כהן. הפעילות מתמקדת בסכסוכים אלימים מדממים בין פלגים שונים שגורמים לאירועי אלימות ולפגיעה בחיי אדם במטרה למנוע הסלמה לצד פגיעה קשה במחוללי פשיעה, במסגרת מבצע "בלימת חירום" עליו הנחה מפכ"ל המשטרה, דני לוי, בהגברת הפעילות המשטרתית נגד גורמי פשיעה ופגיעה קשה בתשתיות כלכליות.

בפעילות אכיפה של שוטרי התחנה בצירי התנועה והכבישים התקבל דיווח על אירוע של יידוי אבנים לעבר כלי רכב בכביש 25 הסמוך לנבטים. שוטרי התחנה שהוזעקו למקום, עצרו בסמוך לכביש 2 חשודים, תושבי פזורת אבו קווידר ועפפאוי, והם נלקחו לחקירה בתחנת ערוער.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל, ניתנו 31 דו"חות תנועה בגין עבירות של בריונות וכביש המסכנות את משתמשי הדרך בפעילות משותפת עם סיירת האופנועים הארצית תוך מיקוד בנתיבי הנסיעה בכביש 80 וביישובים כסייפה וערערה בנגב. במהלך הפעילות הושבתו למשך 30 ימים 4 רכבים ו 2 אופנועים בגין ביצוע עבירות של נהיגה בפסילה וללא רישיון. לנהגים בוצע שימוע וניתנה להם הזמנה לדין בבית המשפט.

בפעילות יזומה של שוטרי תחנת ערוער, בסיוע לוחמי מג"ב דרום, פשטו הכוחות על מתחם בתים בפזורת אלסלע בסמוך לכביש 25 , שם אותרה מעבדה לייבוש סמים שהוסוותה בשטח. במקום נתפס סם מסוכן מסוג קנאביס במשקל של מעל 3 ק"ג בתהליך ייבוש ולפני הפצה.
2 חשודים, תושבי המקום, נעצרו במקום ונלקחו להמשך חקירה בתחנה.

כחלק מהפעילות ביצעו כוחות המשטרה של תחנת ערוער בסיוע של לוחמי מג"ב ויחידת אכ"ל דרום אכיפה כלכלית נרחבת כחלק ממבצעי "מניפה" שבהם משטרת ישראל משלבת זרועות יחד עם גופי אכיפה אזרחיים נוספים שכללה גביית חובות לרשויות, קנסות ומתן סנקציות מנהליות בשווי מוערך של מעל 100,000 ש"ח כלפי בתי עסק, חנויות, מסעדות ומפעלים.

בפעילות אכיפה נגד תופעות של העסקה והלנה של שוהים בלתי חוקיים אותרו ב 4 בתי עסק 7 שב"חים, תושבי השטחים ללא היתר שהייה או עבודה כדין. ארבעה חשודים בהעסקתם נעצרו לחקירה בתחנת ערוער ביחד עם השב"חים שנתפסו במקום.

רשויות המס ערכו ביקורת לבתי עסקים שם אותרו אי רישום תקבולים ואי עמידה בחוק המזומנים וחובות דיווח. בנוסף, נתפסו כספים שעל פי החשד לא דווחו כנדרש בשווי של עשרות אלפי שקלים. בשיתוף פעולה של המשטרה הירוקה הושתו קנסות וניתנו דו"חות בגין עבירות על חוק הפיקדון, אחסון מזהם והשלכת פסולת מזהמת במקום ציבורי. כמו כן, משרד הכלכלה ביצע בקרה ב 4 בתי עסק שם נמצאו מוצרי יסוד שנמכרו במחירים מופקעים. על בעלי העסקים יושתו קנסות כספיים.

חברת החשמל איתרה בתי עסק שצרכו חשמל לא חוקי באמצעות תשתית פיראטית. החיבורים שאותרו נותקו באופן מידי ממקורות החשמל ותיקים פליליים נגד מחזיקי המקום ותביעות נזיקין צפויות להיות מוגשים בגין גניבת חשמל שלא דווח ונצרך בניגוד לחוק. בנוסף, במקום אותר מבנה לא חוקי ולבעל המקום ניתנה התרעה על ידי רשות אכיפה למקרקעין לפני הריסת המקום.

כלי רכב מסוג אאודי בשווי 70 אלף ש"ח עוקל ונגרר בגין חובות מס בפעילות משותפת עם הוצאה לפועל והמרכז לגביית קנסות.

במהלך פעילות של משרד האנרגיה ומנהל הדלק והגז בבית עסק אותר צובר גז שהוחסן באופן לא בטיחותי ובניגוד לחוק דבר העלול לסכן חיים. המיכל הוחרם ובעל העסק יזומן לחקירה. תיקי חקירה בגופי האכיפה השונים נפתחו לבעלי העסקים.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button