מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ אלקין לרשות החירום הלאומית: "אלפי קשישים בצפון נמצאים בסכנה"

ועדת המשנה של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לסיוע בדיור ודיור ציבורי לעולים בראשות חבר הכנסת זאב אלקין (הימין הממלכתי), התכנסה היום (שלישי), לדיון בנושא היערכות בתי גיל הזהב ומקבצי דיור בצפון לאור המתיחות הביטחונית בצפון. חבר הכנסת זאב אלקין, יושב ראש ועדת המשנה לסיוע בדיור ודיור ציבורי לעולים: "ההתחממות הביטחונית בצפון מביאה את נושא פינוי התושבים הקשישים בבית גיל הזהב ובדיור הציבורי לחשיבות עליונה. אנחנו עדים לפגיעות ישירות במקבצי דיור של קשישים ובעקבות פינוי מוקדם של הדיירים לא היו אבדות בנפש. יש אלפי קשישים באזור הצפון שנמצאים בסכנה ואני לא מקבל את התחושה שיש לרח"ל (רשות חירום לאומית) תכנית סדורה לפינוי אוכלוסיית הקשישים".

אורטל בן נעים, רשות חירום לאומית (רח"ל): "כל משרדי הממשלה נמצאים בכוננות להיערכות מלחמתית רב זירתית. אנחנו לא אמורים לפנות מקבצי דיור מעבר למה שכבר פונה. אנחנו מקיימים הערכת מצב יומית עם משרדי הממשלה. הגדרה של פינוי נוסף של תושבים מתבצעת לפי דרישה של צה"ל. התפקיד שלנו זה לגבש את תמונות המצב הלאומית ולהמליץ לדרגים הבכירים על דרכי התגוננות. במקרה של עצימות רחבה שבה אזרחים לא יוכלו לצאת מספר ימים מהבית, אנחנו ערוכים לתת מענה לאוכלוסיות מוגדרות מראש".

סא"ל לירון זמיר, רע"ן משרדי ממשלה בפקע"ר: "פיקוד העורף לא ממליץ נקודתית על המלצה לפינוי מוסדות. במידה וכן מתקבלת החלטה שכזאת ע"י אחד מהגופים האחראיים, אנחנו נכונים לסייע ככל הניתן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתנאל לפידות, מנהל אגף בכיר נכסים במשרד הבינוי והשיכון: "במקרה של פינוי מקבצי דיור של קשישים בגלל המתיחות הביטחונית, העדיפות הראשונה היא פינוי למלונות, העדיפות השנייה היא מקבצי דיור מקבילים, ורק אם אין ברירה פינוי של אוכלוסיית הקשישים תחת פקודת מלון אורחים. ישר עם תחילת המלחמה יצרנו נהלי עבודה סדורים בבתי גיל הזהב של אוכלוסיית קשישים. אנחנו נמצאים בקשר יומיומי עם בתי גיל הזהב בכל הארץ ודואגים שמלאי החירום יהיו תמיד במוכנות מלאה. אנחנו מעבירים את כל ההנחיות של פיקוד העורף בכל השפות הרלוונטיות".

אולגה דדון, סמנכ"לית דיור במשרד העלייה והקליטה: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים הרלוונטיים. אין אצלנו פערי מיגון בכל מקבצי הדיור, למעט במקבץ אחד בבית העמק שהצענו לדיירים בו לעבור למקומות מוגנים אחרים. אנחנו בקשר ישיר עם מקבצי הדיור לפעמים בכל שעה במידת הצורך".

ארז שני, מנכ"ל חברת עמיגור: "כל בתי גיל הזהב של חברת עמיגור ערוכים למקרה חירום לפי ההנחיות של פיקוד העורף. משבוע הבא אנחנו נחלק סלי מזון לכל המתחמים בצפון. רוב הבתים שלנו הם ממוגנים עם מרחבי מיגון קומתיים. במקרה של החמרה ביטחונית נוספת, אנחנו עורכים לפינוי לדירות ריקות במקבצי הדיור המקבילים שלנו בדרום ובמרכז".

יו"ר הוועדה ח"כ אלקין סיכם את הדיון: "רח"ל ופיקוד העורף שוגים כאשר הם לא מגבשים מדיניות ייעודית למקבצי הדיור של קשישים במרחב העימות בצפון. צריך לתת את הדעת על המאפיינים הייחודיים של מקבצי הדיור של הקשישים ולפעול לפי תכנית סדורה מראש. משבח את משרדי הממשלה על התארגנות טובה ויעילה למצב חירום. יש לתת דגש על חיזוק החוסן הנפשי של הדיירים ולספק תגבור של אנשי מקצועי בתחום בריאות הנפש. צריך לספק לדיירים פתרונות לזמן הנוכחי של שגרת חירום מלחמתית".

Back to top button